Stihl TS 480i

צמד מסורי בטון חדשים מ-Stihl

Stihl TS 480i

Stihl TS 480i

שטיל הגרמנייה (Stihl) החלה בשיווק צמד מסורי דיסק לאבן, מתכת ולבטון ממונעים חדשים, האחד קונבנציונאלי, מאסיבי ומונע באמצעות מנוע בנזין, והשני – הראשון בעולם – פועל על חשמל וניזון מסוללת lithium-ion.
שטיל TS 480i מיועד לשימוש מקצועני מאסיבי ואינטנסיבי והוא מחליף מסור וותיק יותר בשם TS 410. המסור פועל עם דיסקים בקוטר 12" למשימות הריסה, תיקון וניסור כלליות. לכלי זה מערכת הזרקת דלק מפוקחת אלקטרונית ובשטיל מבטיחים כי מסור זה מציע תוספת של 17% בהספק ו-15% במהירות סיבוב הדיסק ביחס לדגם אותו הוא מחליף; נפח המנוע הוא 72 סמ"ק בקירוב, ההספק עומד על 5.2 ק"ג והמשקל הוא 10.0 ק"ג ברוטו, מוכן לעבודה למעט דלק (כולל מתקן התזת מים ומגן דיסק).
הזרקת הדלק, כפי שמסבירים בשטיל, כוללת מעקב רציף אחר הרכב התערובת וההצתה במטרה לתזמן ביניהם באופן היעיל ביותר. כך מושגים ביצועים אופטימליים המסבירים גם את הפער בין ביצועי ה-TS 480i לעומת קודמו. גם מערכת הזרקת המים מפוקחת אלקטרונית ו"יודעת" לא רק להזרים מים במידה הרצויה, בהתאם למהירות הסיבוב, אלא גם להפסיק את זרימת המים ברגע שהאצבע עוזבת את המצערת. למסור החדש שטיל TS 480i אין משנק או צורך בניקוי מסנן האוויר, הודות לשימוש בטכנולוגיה חדישה המבטיחה הזרמת אוויר הנקי ב-99.96% (!) מחלקיקים.
מחיר השטיל TS 480i עומד על 1,480$ בארה"ב.

Stihl TSA 230

Stihl TSA 230

קומפקטי יותר, חדש ומעניין לא פחות הוא השטיל TSA 230 החדש – מסור דיסק מנועי הפועל על חשמל והניזון מסוללות lithium-ion – הראשון בייצור הפועל באמצעות סוללות נטענות מתקדמות מסוג זה. הסוללות המשמשות כלי זה הן בספיקה של 36 וולט (180 או 300 אמפר) והן מהסוג המשמש עוד אי אלו כלים נטענים של היצרנית, כך שלקוחות של המותג יוכלו להשתמש בסוללות מכלים אחרים עבור המסור, ולהיפך. מסור קומפקטי זה מותאם לעבוד עם דיסק בקוטר 9", משקלו 5.6 ק"ג (כולל סוללות) והא מבטיח זמני עבודה רציפה של עד 15 דקות עם סוללות 180 אמפר ו-18 דקות עם סוללות 300 אמפר).
בשטיל מייעדים מסור זה ככלי עזר באתר העבודה לביצוע חיתוכים, תיקונים ומלאכות הריסה קטנות יותר, או לעבודה במקומות סגורים בהם עדיפות לכלים עם אפס פליטת מזהמים. בשטיל מציעים מסור זה – כאופציה – גם עם מטען מהיר. המחיר עומד על 530$ בארה"ב, לא כולל משלוח.
יבואנית שטיל לארץ היא חברת ש. ונציה.