מעמיס אופני קייס 721G

השקה עולמית: מעמיסי קייס מסדרה G החדשה

כתב: סיני גואז, פריז

מעמיס אופני קייס 721G

מעמיס אופני קייס 721G

בנובמבר 2016 חשפה חטיבת הצמ"ה של קייס לראשונה את סדרת המעמיסים האופניים החדשה שלה – סדרה G. היה זה אירוע סגור ומצומצם שנערך בפני דילרים ועיתונות מצפון אמריקה, מן הסתם בראש ובראשונה עבור השוק הצפון אמריקאי. היה זה רק עניין של זמן עד שענקית המיכון החקלאי והציוד המכני הנדסי האמריקאית במקור (כיום בבעלות פיאט האיטלקייה) תערוך השקה מלאה בפני שאר העולם, בטקס רב רושם, מתוקתק ומתוזמר, וברור היה שאירוע שכזה יתרחש על אדמת אירופה, שוק חשוב עבור קייס (CASE) לא פחות מזה הצפון אמריקאי, אם לא יותר.

מעמיס אופני קייס 521G

מעמיס אופני קייס 521G

עבור העיתונאים שהגיעו לערב ההשקה של קייס בפריז, בו הוצגו דגמי ה-G, נדמה היה שנקלעו למפגש דתי מרשים ומלא אווירה הפונה למאמיניו בטקס רב רושם. הכלים החדשים של קייס הוצגו בערב הכנס, לקול מוזיקה רועשת ועוצמתית, עם תאורה מחשמלת ואווירה של התגלות רוחנית, כאילו קייס רוצים להציג ל'מאמינים' בשורה חדשה ומפתיעה.
והבשורה שהגיעה מהכנס הייתה של דגמים חדשים, מעוצבים לעילא, המציבים במרכז את המפעיל, הבטיחות והיעילות של הכלים החדשים מבית קייס. ההפתעה, אני מוכרח לציין, הייתה חלקית. הכלים של קייס בהחלט הרשימו, אבל נראה שהבשורות שהגיעו מהכנס היו בעיקר של שיפור ושדרוג של כלים מול הכלים הוותיקים יותר של קייס עצמם ופחות כבשורה חדשה לעולם הצמ"ה בכללותו. רמז לעתיד עולם הצמ"ה ולאפשרויות הגלומות בתחום הזה, ניתן היה לקבל דווקא בשיחות עם מפתחי המוצרים שמסתכלים על תחום הרכב האוטונומי, לצד מחשבים שכבר היום נמצאים בכלים, ומדמיינים עתיד אוטונומי יותר, חלקי או מלא.

תא המפעיל בסדרה G החדשה

תא המפעיל בסדרה G החדשה

ועדיין, הכלים ש-CASE הציגו בערב הראשון של הכנס, חשפו תאי ישיבה נוחים וידידותיים מאוד עבור מפעילי הכלים, כך שיוכלו לשהות בהם יום עבודה מלא ביעילות גבוהה ובנוחות מקסימלית.
נראה שהמאמץ לייצר כלים נוחים לתפעול מחד, ויעילים מאידך, עמדו בראש מעייניהם של מהנדסי קייס. הכלים מלאים במחשבים מתקדמים המסייעים למפעילים לתפעל את הכלים המרשימים הללו וזאת לצד מושב ארגונומי ונוח למדי המאפשר למפעיל נוחות ובטיחות.

תא המפעיל בסדרה G החדשה

תא המפעיל בסדרה G החדשה

המנועים המשרתים במעמיסים האופניים החדשים מסדרה G נורתו דומים דור המנועים האחרון ששירת בסדרה F היוצאת; מדובר במנוע FPT עדכניים העומדים בתקני Tier 4 Final והמוצעים בטווחי הספק שבין 142 ל-347 כ"ס (4.5, 6.7 ו-8.7 ליטר, 4, 6 ו-6 צילינדרים בהתאמה) ובמשקלי עבודה שבין 11 עד 30 טון בקירוב.
הכלים החדשים שהושקו הם כדלקמן (לחיצה על שם הכלי תוביל לדף הדגם בקטלוג, עם המפרט המלא):
קייס 521G
קייס 621G
קייס 721G
קייס 821G
קייס 921G
קייס 1021G
קייס 1121G

בעוד בערב כאמור, התמקדו בקייס בהצגה מרשימה של הכלים ובמבט על הערכים והמיקוד שנתנו קברניטי קייס לעיצוב הכלים החדשים ולתשומת הלב המוגברת למפעילי הכלים, הרי שבוקרו של יום המחרת התמקד בהתנסות על הכלים, מבט מדויק יותר עליהם וראיונות עם אנשי קייס על תהליך בניית הכלים, הערכים שעמדו בפניהם והצרכים שהגיעו אליהם מהשטח ומשולחנות השרטוט וההנדסה.

תא המפעיל בסדרה G החדשה

תא המפעיל בסדרה G החדשה

במהלך ההתנסות קשה היה להתעלם מהעובדה שמצד אחד קייס מציגה התחשבות אדירה במפעיל הכלי, כך שלעיתים נראה שהעבודה על דור המעמיסים האחרון שלה נוחה יותר מעבודה משרדית-פקידותית. ומהצד השני, קשה שלא לתהות האם בשל כל תוספות המחשוב וההתמקדות בנוחות וקלות התפעול אנו על סיפה של אוטומציה חלקית או אף מלאה של הכלים עצמם, כך שהמפעיל עצמו יהפוך, בעתיד, לפחות ופחות משמעותי?… האם המפעיל מתחיל להיות מיותר? הרהרתי ביני וביני בחשש, ולבסוף גם מלמלתי משהו בקול; אנטוניו סטראטי, מנהל מוצר בקייס, מסביר שהדרך לשם עוד ארוכה. "אוטומציה תגיע בסופו של דבר, אבל היא בעיקר תשמש לסייע ולעזור למפעיל הכלי, כך שיהיה לו קל יותר לעבוד" הוא הדגיש.

מעמיס אופני קייס 621G

מעמיס אופני קייס 621G

בנוסף לכך, סטראטי ציין כי הכלים המחקריים ואיסוף המידע והנתונים, שכבר כיום נמצאים במכשירים, יוכלו לסייע למפעיל לשפר את עבודתו ויכולותיו על ידי מדידה, ניטור פעילות ושיפור ביצועים מרחוק. למעשה, אחד הנושאים שעלו בשיחה עם סטראטי, נגעו לעובדה שאנשי הפיתוח של קייס יכולים לראות כיצד הדגמים שלהם מתקבלים בשוק ואילו פעולות הם מצליחים לבצע וכיצד. המחשוב המתקדם כבר שם, באופן מרשים, אבל נראה שבעתיד השימוש בו יילך ויגבר ואף נראה יכולות מרשימות יותר הן מבחינת אוטומציה, הן מבחינת איסוף נתונים ומחשוב מתקדם יותר והן מבחינת התפקידים העתידיים שיהיו למפעילי הכלים ולמשקל שלהם בתפעול הכלים. סטראטי גם הדגיש בפניי את הקושי למצוא מפעילים מיומנים ומוכשרים מה שמאלץ את היצרנים לייצר כלים נוחים ופשוטים יותר לשימוש, כמו גם כאלה שמאפשרים למפעיל עצמו להשתפר מעת לעת.

מעמיס אופני קייס 721G

מעמיס אופני קייס 721G

ב-CASE בחרו לתת דגש חזק לנושא הבטיחות של מפעילי הכלים באמצעות כלי התראות, מצלמות ומחשוב מתקדם המאפשרים לו לקבל מידע ונתונים בצורה קלה ונוחה, לצד נראות גדולה יותר של שטח העבודה באמצעות שמשה קדמית רחבה וגדולה וכל זאת לצד נוחות מרשימה בתא המפעיל.
אין ספק שההשקה המרשימה אותה ערכו אנשי קייס לסדרה G החדשה חושפת ליין כלים תחרותי ביותר, בלשון המעטה, שיותר ממרמז על התוכניות העתידיות של קייס בתחום; במקביל לצמיחה המתמדת של הענק האדום בתחום המיכון והציוד החקלאי (כינוי קייס בעולם החקלאות, כיום הקונצרן השני בגודלו בעולם בתחום זה), עד כדי קריאת תיגר ואיום על ההגמוניה של המוביל הנצחי בסגמנט – ג'ון דיר, משקיעים גם אנשי המחלקה הצהובה (צמ"ה) בקונצרן לא מעט מאמץ ומשאבים.

מעמיס אופני קייס 821G

מעמיס אופני קייס 821G

עושה רושם כי לצד השקעת מיטב המוחות, המשאבים, הטכנולוגיה והמאמצים מצד אנשי היצרנית בפיתוח וייצור הכלים והציוד המתאימים והמוצלחים ביותר עבור לקוחותיה מושקע לא מעט באיסוף וליקוט מידע, היזון חוזר, הערות והארות מצד הלקוחות, הם המשתמשים בסופו של דבר בציוד. בקייס הדגישו לא פעם במהלך ההשקה את המשקל הניתן לתגובות הלקוחות, ובעובדה שלמעשה הלקוחות מהווים חלק חשוב מפיתוח הציוד, בגדר משתמשים שיודעים טוב מכולם מה נכון, מה מתאים ומה נדרש מהציוד אותו הם מפעילים.

מעמיס אופני קייס 921G

מעמיס אופני קייס 921G

מכאן שההסבר שנתן לי אנטוניו סטראטי דנן, הבכיר בקייס, על כך שרוב המערכות המתקדמות כיום, וביתר שאת בעתיד תעסוקנה למעשה ב"מודיעין", קרי: ליקוט מידע, סטטיסטיקות, איסוף נתונים לצורך ניתוח והמשך פיתוח, איסוף דרישות והערות מצד לקוחות וכיו"ב – הכל נועד לשיפור המוצר והצגת הציוד המתאים והנכון ביותר. מגמה זו ככל הנראה תלך ותתפתח, כך שבמידה רבה אם נרצה לדעת כיצד ייראה הציוד המכני העתידי – כדאי לשאול את הלקוחות…

מעמיס אופני קייס 1021G

מעמיס אופני קייס 1021G

נראה שאירוע ההשקה נועד להציג שינויים מרשימים בכלים החדשים של case אבל המהפכה האמיתית, לפי מיטב הבנתי, נמצאת דווקא מתחת למכסה המנוע ולאו דווקא בתא המפעיל, בכסא שלו או בשמשה הקדמית – כמובן מבלי להקל או להמעיט בחשיבותם של אלו. העתיד של עולם הצמ"ה ברור למדי, לפחות זה הצבוע ב'קייס-כתום'; הטכנולוגיה והמחשוב המתקדמים נכנסים יותר ויותר לכל פינה בכלים, במטרה להציע ציוד טוב מאי פעם, אמין יותר, נוח, נעים וקל יותר עבור המפעיל ועם שורה תחתונה ברורה: כדאי להקשיב ללקוח. הוא יודע הכי טוב!…

הכותב היה אורח חברת קייס העולמית בצרפת.

מעמיס אופני קייס 1121G

הגדול בהיצע: מעמיס אופני קייס 1121G