מכבש פנאומטי Bomag BW 28 RH

כריש-פטיש מבומאג

מכבש פנאומטי Bomag BW 28 RH

מכבש פנאומטי Bomag BW 28 RH

בומאג (Bomag) משיקה מכבש פניאומטי חדש בשם BW 28 RH. למעשה מדובר במכבש חדש מן המסד ועד לטפחות, והוא מהווה הצצה ראשונה אל דור המכבשים הפניאומטיים הבא של היצרנית הגרמנייה. בבומאג מדגישים כי כל המערכות והמכלולים המכאניים שופרו, עודכנו ובחלקם אף הוחלפו לעומת דור המכבשים הפניאומטיים הקודם של היצרנית; תא המפעיל חדש, המרכב (העיצוב החיצוני) עודכן ולוטש סביב, יחידות התאורה חדשות וכיו"ב. בבומאג טוענים כי עם דגם זה הועלה רף המכבשים הפניאומטיים וכי בכלי חדש זה מיושמים טכנולוגיות ותכנון ארגונומי שיקבעו מעתה את הסטנדרט בסגמנט.

מכבש פנאומטי Bomag BW 28 RH

מכבש פנאומטי Bomag BW 28 RH

בומאג BW 28 RH מוצע עם מנוע דויץ עדכני בנפח 3.6 ליטר המייצר קצת יותר מ-136 כ"ס. מנוע זה מוצע בקונפיגורציית Tier 3 או Tier 4 – בהתאם למדינה בה ישווק ולתקנות הקובעות אצלה. המכבש נשען על 8 גלגלים ומשקל העבודה המינימאלי שלו עומד על 8.6 טון בקירוב. תוספת משקולות מאפשר הגעה עד למשקל עבודה של 28 טון. ההינע כמובן הידרוסטאטי עם מהירות נסיעה מרבית של 19 קמ"ש. רוחב העבודה עומד על 2,042 מ"מ.

מכבש פנאומטי Bomag BW 28 RH

מכבש פנאומטי Bomag BW 28 RH

הקבינה החדשה מתיימרת להציע שדה ראיה ושליטה טובה מאי פעם על שטח העבודה – לשני הכיוונים. ומה הסוד? על פי ההודעה לעיתונות קיבלו אנשי העיצוב והמהנדסים של בומאג השראה מכריש-פטיש (!) בבואם לעצב את חזיתות הכלי (הכלי מתוכנן לנוסע באופן זהה לשני הכיוונים). למען האמת, במבט שני ואולי שלישי אפשר להבין את ההקשר: צמד הפנסים המשוך לצדדים עם יחידת החופה הקדמית הפחוסה לא רק שהצליחו לשטח ככל הניתן את החזית ולאפשר שדה ראיה ישיר למטה ולפנים – המבנה אכן מזכיר את מבנה פרצופו ומיקום העיניים החריג של כריש הפטיש…

ההשראה לעיצוב החזית: כריש פטיש

ההשראה לעיצוב החזית: כריש פטיש

אבל, לא מדובר במשחקי עיצוב בלבד או מקוריות פורצת דרך בצללית מכבשים פניאומטיים; בבומאג מציינים כי שינויי עיצוב החזיתות מצטרף לעיצוב מחדש של הקבינה מבפנים, כאשר בשורה התחתונה מוצע שדה ראיה משופר באופן מהותי ביחס לדגמים קודמים, מה שמאפשר דיוק רב יותר בעבודה בקצוות, במניעת הידבקות חומר לגלגלים ולבקרה על רמת הביצוע והעבודה.
ייצור המכבש החדש החל בימים אלו במפעל בומאג ב-Boppard שבגרמניה.