מעמיס אופני קטרפילר 938M

שיפור מעמיסי 13-16 טון בקטרפילר

מעמיס אופני קטרפילר 938M

מעמיס אופני קטרפילר 938M

קטרפילר השיקה בתחילת 2015 את המעמיסים האופניים 926M, 930M ו-938M כמחליפי דגמים מקבילים מסדרה K (924K, 930K ו-938K בהתאמה). כמעט שנתיים מאוחר יותר מודיעה החברה על סדרת שדרוגים, עדכונים ותוספות עבור מעמיסים אלו, במטרה להציע ללקוחותיה דגמים מעודכנים ומשופרים בתחומי הנוחות למפעיל, הביצועים והעלויות. מדובר במעמיסים במשקלי עבודה של 13, 14 ו-16 טון, בהתאמה, המצוידים במנועי קטרפילר בנפח 7.1 ליטר מדגם C7.1 ACERT, המוצעים בהספקים (נטו) של 142, 156 ו-169 כ"ס, בהתאמה.

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מסך מגע גדול וחדש בתא המפעיל מבטיח שליטה ובקרה נוחים יותר. בקטרפילר מדווחים כי התפעול והשליטה במערכות השונות באמצעות המסך החדש נוחה וקלה מתמיד, הודו לתכנון ארגונומי המקל את ההתמצאות בניווט דרך שלל המערכות וההופך את השליטה והבקרה לקלים במיוחד גם עבור מפעילים מיומנים פחות. המסך מחובר למערכת שליטה מעודכנת המאפשרת הכנסת יותר מדדים אישיים וספציפיים לכל משימה לזיכרון, וניווט בין מצבי העבודה השונים אותם ניתן לכייל במערכת לטובת יכולת מעבר מהירה וקלה בין סוגי משימות שונות. שיפור זה פותח ומיושם בעיקר עבור השוק החקלאי, בו קיימים לא מעט מצבים בהם המעמיס עובר ממשימה למשימה אחרת, שונה לחלוטין, הדורשת מדדים וכיול מערכות שונים (העמסת חציר לגובה ופינוי זבל, למשל).
חדשה ומעודכנת היא גם מערכת בקרת העומס שהוכנסה לכלים אלו. המערכת העדכנית מוצגת באופן נוח וברור יותר מעל לצג בקבינה, ומונעת הרמת מטען שהוא מעבר ליכולת ולרמות הבטיחות הנדרשות בכל כלי. המערכת לא רק מתייחסת להיבט הבטיחותי – ניתן לכייל את המשקל המדויק המועלה עם הכף בכל פעולה, ובכך לייעל את עבודות מילוי מפזרי המזון ברפתות, למשל, או העמסת הנגרר במטען כלשהו – ברמת דיוק גבוהה. בכך נחסכות פעולות של הכלי והכף והעבודה הופכת ליעילה יותר, מסבירים בקטרפילר. עוד שופרה במערכת החדשה יכולת ריכוז מדדים ונתונים טכניים נוספים באמצעות הדפסת דו"ח מפורט ומדויק של הפעולות שבוצעו. באופן זה ניתן הן לייעל את העבודה למקסימום והן לפקח על כל סוג עבודה בנפרד או לצורך קבלת נתונים סטטיסטיים מדויקים.

מעמיס אופני קטרפילר 938M

מעמיס אופני קטרפילר 938M

בקטרפילר טוענים כי רמת האמינות של המעמיסים דנן שופרה, הודות להחלפת חלקים רבים במערכת ההידראולית, בזרועות ובמנגנון החיבור בקצה הזרועות בחזקים, עמידים ומאסיביים יותר. השיפור כולל מיסבים, פינים, אטמים ועוד. כמו כן שופרה מערכת הגירוז עם הבטחה לחלוקה טובה ויעילה יותר ופחות עבודה שוטפת הנדרשת לשם כך. המערכת פועלת בחלקה באופן אוטומטי וכעת מוצג באופן בולט מבעבר ובעוד מועד כמות הגריז במערכת, במטרה לדאוג למלאי מספק בכל מצב. המערכת החדשה מציעה גם התרעות בולטות מבעבר לגבי כל בעיה או כשל טכני המתברר, במטרה למזער את הנזקים העלולים להיווצר.
אופציה חדשה היא מערכת בקרת לחץ אוויר הניתנת להתקנה בתמורה לתשלום נוסף. המערכת מאפשרת הצגת לחץ האוויר בכל רגע נתון בכל גלגל באמצעות הצג בקבינה, ובכך ניתן הן לאסוף מידע סטטיסטי לגבי הצמיגים, אופי העבודה, העומס המופעל עליהם וסנכרון בין כל המדדים לטובת יעילות מרבית, יחד עם ייעול הבקרה על לחצי האוויר הנדרשים, במטרה למזער נזקים או למנוע עבודה בתנאים שאינם המתאימים ביותר לכל משימה.
עוד מדווחים בקטרפילר על עדכונים קלים שבוצעו בתא המפעיל, בכלל זה הגדלת שטחי האחסון ומערכת בקרת אקלים חדשה.