משנעת מכולות הייסטר עם מערכת multitool

ה-Multitool של הייסטר

משנעת מכולות הייסטר עם מערכת multitool

משנעת מכולות הייסטר עם מערכת multitool

המחלקה לפיתוח פרויקטים מיוחדים בהייסטר (Hyster) האמריקאית, מומחית מלגזות, משנעות מכולות וציוד הרמה אחר, פיתחה מנגנון גמיש מיוחד המאפשר הרמת ציוד ומכולות שונות ללא הצורך להחליף את אמצעי ההרמה או הלפיתה הקבוע בקצה התורן. בהייסטר מכנים את המנגנון בשם Multitool ומדובר במכשיר המתחבר למכולה או לציוד אחר הדורש הרמה ושינוע היכול להתאים למכולות 20 או 40 רגל, מכולות High Top, מכולות וילון, נגררים, קורות ועוד.
בסיס המערכת הוא מנגנון המאפשר פתיחה וסגירה לפי הצורך, סוג המטען ורוחבו. כל הכוונונים ניתנים לביצוע מתוך תא המפעיל במשנעת המכולות. בנוסף מאפשר ה-Multitool התחברות וניתוק מהירים מאמצעי הרמה נוספים, דוגמת וו תלייה, אנקול וכיו"ב. "בבסיס הרעיון עומדת הגמישות והיעילות בעת העבודה, בעיקר עבור המפעיל" מסביר כריס ואן-דר-וורט, מנהל תחום המלגזות הגדולות ומשנעות המכולות בהייסטר. "מערכת ה-Multitool מגבירה באופן משמעותי את התפוקה וההספק ביחס לזמן העבודה, שכן הזמן הנדרש להחלפת אמצעי ההרמה או מנגנון הלפיתה במעבר מסוג מכולות או מטען אחד למשנהו מתקצר משמעותית ואף נעלם. הבנו שלקוחות רבים מוטרדים משלב זה בעבודה, שדרש עד כה תשומת לב, זמן ועצירת רצף העבודה. באמצעות ה-Multitool החדש אנו יכולים לאפשר ללקוחותינו להספיק הרבה יותר בזמן נתון", הוא מדגיש.
ה-Multitool מיועד בשלב זה לסדרת משנעות המכולות RS-IH ו-RS-CH שלאחרונה הגיעו גם אלינו. המערכת מתאימה עצמה כאמור למגוון גדלים ומידות של מכולות, אך יכולה להתחבר לציוד הרמה נוסף ואף להתנתק בקלות מה'בום' לפי הצורך, ללא השימוש בכלי עבודה ותוך דקות ספורות.
בהייסטר מדגישים כי לא מדובר רק בחיסכון בזמן בעת העבודה, אלה הרבה מעבר לכך – עד כדי חיסכון ברכישת משנעות נוספות. יכולת העבודה הגמישה מאפשרת מעבר מסוג מכולה אחד למשנהו באופן מיידי, "תוך כדי תנועה" וללא עיכובים, בשעה שעד כה נאלצו מנהלי הנמלים או מגרשי האחסנה להשתמש במספר משנעות, בהתאם לצורך ולאופי העבודה, או לכל הפחות לעסוק זמן רב משעות העבודה בהתאמות בין סוגי השימוש השונים.
מחלקת פיתוח הפרוייקטים המיוחדים של הייסטר נמצאת במרכז הפיתוח האירופאי של החברה, בניימגן (Nijmegen) שבהולנד. הציוד של הייסטר מיובא לארץ על ידי חברת דוד צ'פניק ובנו.