חופר תעלות Vermeer FTX25

טרנצ'ר קומפקטי מ-Vermeer

חופר תעלות Vermeer FTX25

חופר תעלות Vermeer FTX25


וורמיר האמריקאית (Vermeer) משיקה טרנצ'ר קומפקטי חדש בשם FTX25. מדובר בחופר תעלות עם עמדת מפעיל עומד המבוסס על מרכב ושלדה של דגמי היעים האופניים הזעירים של היצרנית. הטרנצ'ר החדש נע על זחלי גומי ומסוגל לחפור תעלות עד לעומק 66 ס"מ ועד לרוחב מרבי של 30 ס"מ. "זו מכונה שפותחה ומיועדת בעיקר עבור שוק ההשכרות" מציין בהודעה לעיתונות טוד רורדה, מנהל המוצר ב-Vermeer. "הוורמיר FTX25 החדש מיועד בראש ובראשונה עבור בעלי בתים או קבלנים העובדים בקנה מידה קטן ובינוני הנדרשים מעת לעת לציוד חפירה". בנוף פונה טרנצ'ר קומפקטי זה גם עבור קבלני גינון הנדרשים להטמין קווי השקיה בקטרים שונים בקרקע.
וורמיר FTX25 מונע באמצעות מנוע קוהלר המציע כאן 25 כ"ס. ניתן לבחור מבין 2 אורכי 'בום' שונים – כ-51 או כ-66 ס"מ – וניתן להזיז את כל יחידת החפירה שמאלה או ימינה עד למרחק של כ-5 ס"מ מעבר לקו הזחלים. הרוחב הכולל של המכונה נע מ-91 ועד 102 ס"מ, תלוי ברוחב הזחלים (18 או 23 ס"מ בהתאמה). אנשי היצרנית מדגישים כי המערכת ההידראולית שונה מהמוצע ביעים האופניים הזעירים מתוצרתה, עליהם מתבסס ה-FTX25, וכי כאן מותקנת מערכת הידראולית שפותחה במיוחד לשרת מערכות חפירה המאפיינות טרנצ'רים.
חופר תעלות Vermeer FTX25

חופר תעלות Vermeer FTX25


הטרנצ'ר החדש וורמיר FTX25 מיועד לחפירת תעלות למערכות השקיה, קווי מים ועוד משימות חפירה שאינן עמוקות מדי. ב-Vermeer טוענים כי רמת הדיוק בקביעת עומק החפירה ורוחבה מאפשרים עבודה יעילה וללא "בלאגאן" גדול מסביב, בעיקר כאשר מדובר במקומות צרים או קשים להתניידות ותמרון. יבואנית Vermeer לארץ היא חברת אפקו ציוד (1991) בע"מ מחולון.