Makita EK7651H 4-Stroke Power Cutter

מסור אבן 4-פעימתי (וידאו)

Makita EK7651H 4-Stroke Power Cutter

מסור אבן Makita EK7651H 4-פעימתי


מקיטה היפנית החלה בשיווק ומכירת מסור אבן/מתכת ממונע חדש בשם EK7651H, וזאת כשנה לאחר חשיפתו הפומבית ולאחר שנה בה עבד אצל לקחות נבחרים לצורך בדיקות. מדובר במסור הראשון בשוק המצויד במנוע בנזין 4-פעימתי, במקום במנועי בנזין דו-פעימתיים כמקובל בתחום. מנוע 4 פעימות פועל בסל"ד נמוך יותר, מציע עקומת מומנט רחבה יותר וכבר מסל"ד נמוך, שקט יותר (92.7 דציבל מרביים) וצורך פחות דלק ממנוע דו-פעימתי מקביל בהספקו. מקיטה EK7651H מיועד לעבוד עם דיסקים לחיתוך מתכת או אבן/בטון בקוטר 14" באתרי בניה בהם נדרש כלי חזק מאוד ללא תלות במקור חשמל או כאשר עבודה עם כבל חשמל מגבילה או מסוכנת.
מקיטה EK7651H מצויד במנוע בנפח 75.6 סמ"ק המייצר 4.1 כ"ס ומוגבל לסל"ד מרבי של 9,100. כנתון צריכת דלק מציינים במקיטה 1.7 ליטר בממוצע, לשעת עבודה ברצף. נפח מיכל דלק של כ-1.1 ליטר אמור לאפשר מרווח ארוך דיו בין תדלוקים. המנוע כולל מערכת דה-קומפרסיה להתנעה נוחה ומנגנון ההתנעה (הידנית) מתיימר לכלול מערכת גלילה וקפיצים המקלה את פעולת ההתנעה ב-40% ביחס למנוע מקביל בתצורת 2 פעימות. מסור האבן החדש של מקיטה שוקל 12.8 ק"ג ללא דלק או דיסק.
Makita EK7651H 4-Stroke Power Cutter

מסור אבן Makita EK7651H 4-פעימתי


במקיטה מציינים כי שנים של פיתוח, בחינות ובדיקות עומדות מאחורי ה-EK7651H החדש במטרה להציע מוצר המתחרה בנוחות התפעול, התחזוקה וההתנעה של כלים דומים בעלי מנוע דו-פעימתי, והתוצאה מוגדרת על ידי אנשי היצרנית כטובה משמעותית – יעילה, חסכונית ונוחה יותר לשימוש. מנוע ה-4-פעימות מאפשר עבודה מאומצת ביותר לאורך זמן ארוך יותר בהשוואה למסור דו-פעימתי דומה, ללא חשש בפני התחממות יתר או צריכת דלק גבוהה – בין היתר הודות לשימוש ב-3 טבעות איטום בבוכנה. מן הסתם אין צורך במסור זה להכין תערובת דלק ושמן, שכן ככלי 4-פעימתי הוא צורך דלק נקי ושמן המנוע ממולא במיכל נפרד.
מסנן האוויר עבר אף הוא פיתוח ושכלול ומתיימר להציע יכולת סינון חסרת תקדים בתחום, בין היתר הודות למבנה מיוחד הכולל 5 שכבות ושימוש במשולב בדפי סינון מניילון, נייר וקצף מוקשה..
לפרטים נוספים ניתן לפנות ליבואנית מקיטה לארץ בלחיצה כאן.