JCB 3CX Compact

השקה ב-JCB: מותק, המחפרון התכווץ

JCB 3CX Compact

JCB 3CX Compact

במסגרת אירוע השקת דגמי 2016 של JCB במטה החברה ב-Rocester שבאנגליה היוותה השקת המחפרון המהפכני 3CX Compact ללא ספק גולת הכותרת; מדובר בגרסה מוקטנת בממדיה של המחפרון המצליח ג'י.סי.בי 3CX כאשר היכולות, הכוח והביצועים נותרו בליגה של הגדולים; "אלוף הכלים הרב משימתיים", כפי שהגדירו אחד מבכירי החברה.

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

מחפשים מחפרון? לא קונים לפני שמשווים! לחצו על התמונה

ב-JCB מתגאים בהקטנת השלדה והמרכב בכ-35% ביחס ל-3CX המוכר אך השרירים אותם השרירים. עם רוחב של 1.90 מ', גובה של 2.40 מ' ורדיוס סיבוב של 5.80 מ' בלבד (בין היתר הודות להיגוי כפול) קל להבין שמחפרון זה פותח לעבודה בסביבה אורבנית צפופה.

JCB 3CX Compact

JCB 3CX Compact

ב-JCB מציעים מזה זמן רב את המחפרון הקומפקטי 2CX, אך שם מדובר במחפרון קומפקטי שכל מערכותיו מותאמות לאלו המאפיינות כלי בממדיו. עם ה-3CX Compact מדובר בכלי עם יכולות הרמה, עוצמת משאבה הידראולית, יכולות חפירה ומהירות נסיעה הדומים לסטנדרט המוכר אצל מחפרון בגודל מלא (קרי – 3CX במקרה זה), אך כאמור לאחר כיווץ המכונה לכדי ממדים שיקלו את העבודה בתנאים צפופים.
הג'י.סי.בי. 3CX Compact החדש פונה אל קהל קבלני סלילת וחידוש כבישים, עבודות תחזוקה ותשתית, קבלני צנרת וביוב, עבודות פיתוח ובנייה – והכל בסביבה אורבנית בה לממדים משמעות עליונה, כאשר יחד עם זאת נדרשים מלוא הביצועים והכוח המוצעים אצל מחפרון בגודל מלא.

JCB 3CX Compact

JCB 3CX Compact

ה-3CX Compact מוצע כסטנדרט עם היגוי כוח כפול, הינע כפול, גלגלים בגודל זהה – הן להורדת מרכז הכובד והן לטובת פשטות וחיסכון בתחזוקה – מזגן ומערכת העברת כוח הידרוסטאטית 3-שלבית מתוצרת בוש (Rexroth A6VM) המאפשרת מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש. המערכת ההידראולית מציעה ספיקה הגבוהה ב-19% ביחס למה שהוצע ב-2CX ובכך ניתן לעבוד עם ציוד מתחבר גדול, כבד וחזק יותר – בדומה ליכולות ה-3CX הסטנדרטי. המערכת ההידראולית היא לא רק בעוצמה הדומה למוכר אצל האח הגדול, אלא גם טופלה באופן שמציע תגובות מהירות יותר ומהירות העלאה והורדה גבוהות יותר.
המנוע מיוצר על ידי קוהלר (Kohler) בשיתוף JCB. מדובר ב-4-צילינדרי בנפח 2,482 סמ"ק העומד בתקני Tier 4 העדכניים. המנוע מייצר 74 כ"ס "בלבד", הבאים לידי ביטוי ביקר בסעיף צריכת הדלק, אך הודות לטכנולוגיה מתקדמת מערכות ניהול מנוע מתוחכמות מתיימר להציע ביצועים שעד כה התקבלו ממנועי 100 כ"ס ויותר. המומנט המרבי עומד על 30.6 קג"מ והסל"ד המרבי מוגבל ל-2,350. המערכת ההידראולית מתיימרת להציע יעילות גבוהה ביותר והיא אחד האמצעים העיקרים לתרגם את הספק המנוע לביצועים בפועל. מדובר במערכת מרכז סגור עם עוצמת ספיקה משתנית ולטענת JCB – בעלת מהירות ודיוק הגובה הטובים בשוק כיום. בסל"ד אידיאלי מציעה המערכת ספיקה של 100 ליטר לדקה ועוצמה מרבית של 230 באר.

הנה עיקר המפרט הטכני של הג'.סי.בי. 3CX Compact:
מנוע: JCB by Kohler, הספק 74 כ"ס ב-2,200 סל"ד. מומנט מרבי 30.6 קג"מ, 4 צילינדרים 2,482 סמ"ק, עמידה בקני Tier 4/3B
ממדים ומשקל: אורךxרוחבxגובה: 260x200x554 ס"מ, משקל עבודה: 6,070 ק"ג, עומק חפירה מרבי (כף אחורית): 433 ס"מ, טווח הגעה אופקית מרבי (כף אחורית): 643 ס"מ, גובה מירבי (כף אחורית): 495 ס"מ, קוטר סיבוב: עם בלימת גלגלים פנימיים – 580 ס"מ, ללא בלימה – 670 ס"מ.
העברת כוח: מערכת הידרוסטאטית Bosch Rextroth A6VM עם 3 מהירויות: Low – עד 6 קמ"ש, High – עד 10 קמ"ש ו-High Speed – עד 40 קמ"ש. הינע כפול והיגוי כפול.
צמיגים סטנדרטיים לבחירה: גודל: 340/80-18, מישלין, XMCL Radial או Sitemaster Industrial או Power CL
כפות סטנדרטיות: קדמיות: 0.64-0.92 מ"ק, אחוריות: 0.028-0.16 מ"ק

"היה זה המחפרון שבנה אותנו כחברה בין לאומית מצליחה ומוכרת" אמר בעת ההשקה הלורד באמפורד, בנו של מיסד החברה הקרויה על שמו – Joseph Cyril Bamford, "ובשל כך אנו לא יכולים להישאר במקומנו וצריכים לנוע כל הזמן לפנים, להשתכלל, להרחיב ולשפר את מוצרינו. יותר ויותר לקוחות שלנו אמרו לנו שהם צריכים מחפרון גדול אך בממדים קטנים וזאת בשל העלאת הסטנדרט והרף בעבודות עירוניות, בסביבה צפופה וקשה לתנועה". הלורד באפורד מסביר כי החברה נענתה לבקשות אלו, אך הפעם זהו אינו שעטנז, אלא מוצר שפותח מן המסד ככזה עם ביצועים של מחפרון גדול, רק באריזה קומפקטית. "בחודש הבא תציין ג'י.סי.בי. 70 שנות ייצור ופיתוח" מזכיר הלורד באמפורד, "ואני משוכנע שבאמצעות מכונה חדשנית ומהפכנית זו נזכה בלקוחות חדשים רבים נוספים ברחבי העולם".

JCB 3CX Compact

JCB 3CX Compact

JCB היא יצרנית המחפרונים המובילה בעולם ובעיני רבים היא נחשבת גם לאיכותית ולטובה שבהם, וכמובילת הז'אנר גם היום, כ-60 שנים לאחר שהמציאה הלכה למעשה את המחפרון. מאז 1953 ייצרה החברה למעלה מ-600,000 מחפרונים ועוד היד נטויה. בחברה מזהים שינויים בתנאי השוק והעבודה, ולפיכך "המציאו את המחפרון מחדש".
"עם הג'י.סי.בי. 3CX Compact ריכזנו יותר מ-60 שנות ניסיון ומובילות בפיתוח ובניית מחפרונים" אומר טים ברנהופ (Tim Burnhope) מנהל הפיתוח והחדשנות ב-JCB. "הצלחנו לקחת את כל יתרונותיו, ביצועיו ויכולותיו של המחפרון המוביל את התעשייה כיום – ה-3CX – ולהציע אתם בחבילה קמפקטית, זריזה ויעילה בתנאי צפיפות אוורבניים. בכל הקשור לזריזות וניידות מחפרנים מדובר בסטנדרט חדש".

JCB 3CX Compact

JCB 3CX Compact

השימוש בתא המפעיל המרווח והגדול של ה-3CX משמר את תנאי העבודה אליו הורגלו לקוחות ה-3CX, כולל שדה הראיה הנרחב סביב, מבטיחים ב-JCB. אחד הרעיונות מאחורי פיתוח ה-3CX Compact היה להחליף הן מחפר קומפקטי-בינוני והן מעמיס קומפקטי בכלי אחד. "מערכת ההפעלה וסביבת העבודה יקבלו בברכה הן מפעילי מחפרונים, הן מפעילי מחפרים והן מפעילי מעמיסים" מציינים ב-JCB, הודות לאמצעי התפעול, שדה הראיה והממדים.
עוד מציע ה-3CX Compact החדש חיבור מהיר לציוד מגוון, בכלל זה מכשירים רבים שהותאמו עד כה לעבודה עם ה-2CX או יעים אופנים (מיני מעמיסים) בלבד. בכך מוצעת כמובן יעילות גבוהה במיוחד עבוד קבלנים, שעד כה נדרשו למספר כלים לביצוע משימות שונות באתר.
בימים אלו מתגלגלים דגמי ה-3CX Compact הראשונים מפס הייצור באנגליה, ושיווקם כבר החל. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.