מגדלי תאורה מבריגס&סטראטון?

מגדל תאורה Allmand

מגדל תאורה Allmand

בריגס&סטראטון האמריקאית הודיעה על רכישת יצרנית מגדלי התאורה התעשייתיים הנגררים Allmand Bros בתמורה ל-62 מיליון דולר בעסקת מזומן. חברת האחים Allmand נוסדה ב-1938 בנברסקה, ארה"ב, ומגלגלת מחזור שנתי של כ-80 מיליון דולר. החברה עוסקת גם בייצור תנורים תעשייתים ומערכות תאורת LED והיא נחשבת – למרות היותה חברה קטנה יחסית – למומחית בעלת שם בתחומה.
בריגס&סטראטון (Briggs and Stratton) נוסדה ב-1908 במילווקי שבמדינת וויסקונסין בארה"ב ומייצרת בעיקר מנועים. החברה האמריקאית מגלגלת מחזור שנתי של כ-2 מיליארד דולר ונחשבת ליצרנית מנועי בנזין מקוררי אוויר הגדולה בעולם, עם כ-11 מיליון מנועים המיוצרים בשנה. מנועי החברה משמשים להנעת מגוון עצום של ציוד out door, החל במכסחות דשא וציוד לגינון, עבור בקומפרסורים ומערבלי בטון ועד גנרטורים ומכשירי שטיפה בלחץ גבוה.
"רכישה זו תאפשר לנו להיכנס ביתר שאת לשווקים חדשים עבורנו, גדולים ומתפתחים יותר", אומר בהודעה לעיתונות טוד טסקה, יו"ר בריגס&סטראטון. החברה תמנף את רכישת Allmand Bros להרחבת ההיצע שלה מול שווקים שונים, כולל חדירה עמוקה ומאסיבית יותר לשוק ההשכרות. "בסופו של דבר אנו מאמינים שרכישת חברת Allmand Bros תעלה את מחזור המכירות שלנו הן בארה"ב והן מחוצה לה" אומר טסקה, "אנו נשמר את צוות ההנהלה והעובדים של החברה מתוך הבנה שיש למנף ולהמשיך את הידע הרב שהצטבר, המוניטין המעולה ארוך השנים שבנו את השם המצויין של החברה".
מגדלי תאורה תוצרת חברת האחים Allmand יוצאים את שערי המפעל

מגדלי תאורה תוצרת חברת האחים Allmand יוצאים את שערי המפעל


מבריגס&סטראטון לא נמסר על תוכניות ייצור ופיתוח עתידיות של מגדלי תאורה, אופן הטמעת המותג החדש בחברה (הציוד ייוצר באותו השם או מעתה תחת השם בריגס&סטראטון?) או על כניסה לתחומים נוספים. אין ספק אבל, שכפי שהגדיר זאת המנכ"ל טסקה, "אחרי שבנינו מעמד ושם מעולים במשך למעלה מ-100 שנה, הגיע הזמן לעלות מדרגה ולהתרחב לתחומים חדשים". מידע לא רשמי מדווח על כוונות התרחבות נוספות של החברה, עם יעד שאפתני להפוך לשחקן מרכזי בענפי התשתיות והבניה השונים.