ג'ון דיר 9RX – הענק הירוק

John Deere 9570RX

John Deere 9570RX

ג'ון דיר, יצרנית המיכון החקלאי והטרקטורים הגדולה בעולם, חשפה לפני כשנה אב טיפוס ראשון של הג'ון דיר 9RX – טרקטור פריק המונע באמצעות זחלים שהתבסס על סדרת הטרקטורים הפרקיים 9R. בג'ון דיר לא יכלו להתעלם עוד מהצלחת גרסאות מבית מתחרות מרות כמו קייס, ניו הולנד ו-וורסטיל ולבסוף נאלצו להציע טרקטור פרקי וזחלי כבד ורב עוצמה גם מתוצרתם. הטרקטורים המונעים באמצעות זחלי גומי נועדו לאפשר עיבודי קרקע בקנה מידה גדול גם באיזורים משופעים, לחים ובוציים או כאשר קיימת רגישות לרמות דחיסות קרקע גבוהות. הזחלים תופסים שטח מגע גדול בהרבה בהשוואה לצמיגי גומי סטנדרטיים, ולפיכך מפזרים את משקל הכלי על פני שטח מגע גדול יותר, ומקטינים את השקיעה.

John Deere 9RX Series

John Deere 9RX Series

ההיצע כלל כבר במעמד החשיפה 7 גרסאות, כאשר 3 הספרות האחרונות מתייחסות להספק המרבי. ג'ון דיר 9470RX, ג'ון דיר 9520RX, ג'ון דיר 9570RX וג'ון דיר 9620RX. שלושת הגרסאות האחרונות מוצעות גם בתצורת סקרייפר, לעבודות עפר ותשתית, שכן מדובר בכלים שתוכננו והמיועדים בראש ובראשונה למשימות גרירה, ובג'ון דיר מציעים כאמור מעתה גם גרסאות ייעודיות לגרירת סקרייפרים נגררים, כאשר היצרנית מציעה ליין ייעודי גם בתחום זה, הכולל 9 דגמים בנפחים של 8.4 עד 18.3 מ"ק.

John Deere 9RT Scraper tractors

עד כה הוצעו על ידי ג'ון דיר גרסאות מהסדרות 9R – צמיגים, ו-9RT – זחלים, מצולם כאן, לגרירת סקרייפרים. סדרה 9RX מתבססת מכאנית לא מעט על סדרות אלו, אך מתיימרת להציע יכולות גרירה גבוהות יותר

היצע המנועים בטרקטורים החדשים כולל 2 אופציות בסיסיות המוצעות כל אחת בכמה רמות הספק. דגמי ה-9470RX וה-9520RX מונעים באמצעות מנועי PowerTech PSS בנפח 13.5 ליטר מבית ג'ון דיר בעוד ה-9570RX וה-9620RX מונעים באמצעות מנועי QSX15 מתוצרת קאמינס.

John Deere 9RX CommandView III Cab

John Deere 9RX CommandView III Cab

דגש רב הושם בסדרה 9RX החדשה על תא המפעיל; מדובר ב-CommandView III המציע בין היתר סביבת עבודה מרווחת, מתקדמת ומפוארת, מערכת מידע וטלקומוניקציה מתקדמת מסוג CommandCenter, מערכות ניהוג אוטומטיות ועוד.
המערכת ההידראולית בטרקטורים החדשים מסדרה 9RX היא מהחזקות בשוק, ומציעה ספיקה מרבית של 435 ליטר/דקה והיא כוללת כסטנדרט 8 יציאות הידראוליות מאחור.

John Deere 764 HSD


ה'בולדוזר המהיר' 764 HSD דומה במבנהו לטרקטורים הגדולים מסדרה 9RX החדשה ומיועד בין היתר אף הוא לגרירת סקרייפרים, אך הוא קטן וחלש בהרבה

מערכות הזחלים מתבססות אעל מערכות כפולות המוכרות זה מכבר מהסדרות ה'קטנות' יותר של ג'ון דיר – 8RT ו-9RT – אך אנשי היצרנית טוענים כי כאן מדובר בפיתוח חדש במיוחד עבור סדרה 9RX. מערכת הזחלים כוללת זחלי גומי ברוחב 76.2 או 91.4 ס"מ בהתאמה. מערכות התומכות והגלגלים מבטיחות כוח התנגדות נמוך משל המתחרים, וכפועל יוצא – דורשות פחות הספק וצריכת דלק.

CASE Steiger Quadtrac 600

המתחרה מבית קייס – סדרת הקוואטראק המצליחה – היתה הקטליזטור העיקרי עבור ג'ון דיר להיכנס לתחום