דור מעמיסים זחליים חדש לליבהר

Liebherr LR 636

Liebherr LR 636


ענק הצמ"ה הגרמני ליבהר (Liebherr) עוסק בייצור דחפורים ומעמיסים זחליים מזה למעלה מ-50 שנים, ועובדה זו צוינה בהרחבה בעת חשיפת הנציג הראשון לדור המעמיסים הזחליים החדש של ליבהר – ה-LR 636. עוד מודגש כי רוב המכלולים, לבטח החשובים והמשמעותיים יותר, מיוצרים עבור מעמיס זחלי זה על ידי ליבהר, בכלל זה מנוע הדיזל, מערכת החשמל והמערכת ההידראולית.
ליבהר LR 636 משויך לדור ציוד כבד חדש הקרוי 'דור 6 (Generation 6). משקל העבודה שלו 21.2 טון ומנוע ה-4 צילינדרים בנפח 7.0 ליטרים שלו מציע 181 כ"ס, והוא כמובן עומד בתקני Tier 4 Final. מדובר במנוע שעבר שדרוג ורענון מקיפים לפני התקנתו במעמיס החדש, עם הבטחה למינימום פליטת מזהמים וצריכת דלק נמוכה משמעותית ביחס למעמיסים קודמים. בין השאר תוכננה מערכת ההזרקה (לחץ גבוה, מסילה משותפת) מחדש כמו גם מערכת ניהול המנוע.
Liebherr LR 636

Liebherr LR 636


המעמיס הזחלי החדש מוצע עם מגוון כפות סטנדרטיות בנפח 2.0-4.6 מ"ק. שפע המערכות האלקטרוניות והממוחשבות המיושמות בו הופכות אותו לאחד המתקדמים בשוק כיום, כהבטחת אנשי ליבהר. בין היתר מוצעות מערכות ניהול מנוע מתקדם שבתמצות ניתן להגדירן כאחראיות לפעולה היעילה ביותר של המנוע בהתאם לתנאים, כך שמינימום דלק נצרך. מערכת זו – כשמוכנסת לפעולה – מעלה ומורידה את הסל"ד לפי הצורך ובאופן אוטומטי, כך שהמפעיל יכול לעבוד בקצב עבודה רציף וקבוע, אינו צריך להתמקד יתר על המידה על נושא תפוקת המנוע והמנוע פועל רק לפי צורכי העבודה. מערכת Eco מיועדת להיכנס לפעולה במצבים כמו למשל העמסת נפח, כאשר המשקל והעומס נמוכים יותר ואין צורך בכל עוצמת המנוע והמערכת ההידראולית.
העברת הכוח היא הידרוסטאטית והמהירות המרבית היא 11 קמ"ש. זרועות הכף ארוכות במיוחד, וזאת בכדי לאפשר גובה הרמה ושפיכה מרשימים (ליבהר לא פרסמו נתונים רלוונטיים); דגש רב הושם גם על מזעור חלקי מערכת העברת הכוח ההידרוסטאטית, וזאת במטרה להוריד עד כמה שניתן את מרכז הכובד. בליבהר טוענים כי המעמיס הזחלי החדש מיועד לעבוד גם בשיפועים של 100%, קרי: 45 מעלות. הקבינה חדשה אף היא ומציעה שיפור משמעותי בנוחות, ברמת הבידוד ובהנדסת האנוש.
ליבהר מועידים את המעמיס הזחלי החדש לתעשיית הסלילה, המחזור ועבודות העפר. לפרטים נוספים מיבואנית ליבהר לארץ, לחצו כאן
Liebherr LR 636

Liebherr LR 636