פרטים ראשונים: מחפר אופני חשמלי ראשון!

Atlas 350 MH E

Atlas 350 MH E


יצרנית המנופים וציוד הכרייה הגרמנייה אטלס (Atlas Maschinen) תשיק בקרוב מחפר אופני חדש לתעשיית המחזור בשם 350 MH E – לראשונה בשוק המונע באמצעות מנוע חשמלי. שימו לב: מדובר בכלי המונע חשמל בלבד ולא במערכת היברידית, דהיינו המשלבת בין מנוע בעירה פנימית לבין מנוע חשמלי.
Atlas 350 MH E

Atlas 350 MH E


אנשי החברה הגרמנייה טוענים כי מחקרים וסקרי שוק אותם ערכו בין לקוחותיהם במהלך השנים האחרונות הראו דרישה הולכת וגוברת לציוד עם 0 צריכת דלק, 0 זיהום אוויר, 0 זמן הנדרש להפסקות תדלוק ורמת רעש מינימאלית וחסרת תחרות. בסה"כ טוענים באטלס כי עלויות הרכישה והתחזוקה המשוקללות בגרסה החשמלית החדשה תהיינה נמוכות בלפחות 25% בהשוואה לגרסה המקבילה המונעת במנוע דיזל, בשורה התחתונה.
Atlas 350 MH E

Atlas 350 MH E


כבסיס למחפר האופני החדש משמש האטלס 350 MH הסטנדרטי והמוכר המצויד במערכת הידראוליקה מתוצרת Linde ולמעשה, למעט יחידת הכוח – זהה הגרסה החשמלית (המכונה כאמור 350 MH E) לדגם המונע באמצעות מנוע דיזל. בכלל זה טווח ההגעה המרבי של קצה ה'בום' – 18.2 מ' – והיכולת להשתמש בכל אביזרי הקצה המתאימים של הדגם גם בגרסה החשמלית.
המנוע החשמלי ב-350 MH E מותקן במקום בו מותקן ב-350 MH מנוע הבנזין, ובגרסה החשמלית הוא מציע 228 כ"ס (170 קילו-ואט). החשמל מגיע ממקור חיצוני, ולשם כך מותקנת גלגלת בחלקו האחורי של הכלי, עליה מותקן כבל עבה וממוגן באורך 80 מטרים. סביבת הנהג, מערכת המיזוג, יחידת המצלמה האחורית ועוד זהים בכלי החשמלי למוכר ב-350 MH מונע הדיזל, כך שמפעיל המכיר את הכלי דנן, לא יתקשה להפעיל את הגרסה החשמלית העתידית. למעשה, כתוצאה מהתקנת מנוע חשמלי מאחור במקום מנוע דיזל – מדגישים באטלס, משתפר שדה הראיה של המפעיל לאחור, מאחר ויחידת המנוע בגרסה החשמלית נמוכה יותר.
המידע המובא כאן הוא ראשוני וחסר, ומהחברה לא נמסר עדיין על תחילת הייצור הסדרתי ותחילת השיווק בעקבותיו, כמו גם לאילו שווקים ישווק הדגם. אין ספק, אבל, כי מדובר בצעד משמעותי באבולוציה של ציוד מסוג זה, ויהיה מעניין לעקוב אחריו.
לפניה ליבואנית הציוד של Atlas Machinen לארץ, לחצו כאן
Atlas 350 MH E

Atlas 350 MH E