הדור ה-10 של קובלקו

Kobelco SK210 LC

Kobelco SK210 LC


יצרנית הצמ"ה היפנית הוותיקה קובלקו (Kobelco, חברה-בת של ענקית הפלדה והמתכות Kobe Steel, Ltd ופעילה מאז 1905) החלה לשווק באירופה את "הדור ה-10 של המחפרים" מתוצרתה. לא בדקנו האם אכן מדובר ב-10 דורות של מחפרים שהוצעו על ידי החברה מאז החלה בייצור ציוד כבד, אך הדור העדכני, המילה האחרונה בתחום, מכונה „Generation 10“.
בתוך כך מוצעים לראשונה באגרים חדשים במשקלי עבודה שבין 20 ל-35 טון עם מנועים מתקדמים, נקיים וחסכוניים משמעותית משהוצעו עד כה, עומדים מן הסתם בתקני Euro-4, ומתיימרים בנוסף לצריכת דלק נמוכה יותר להציע גם עלויות תחזוקה נמוכות משמעותית. בהשוואה לדור הבאגרים הנוכחי – הדור ה-9 – מהווים עיקר החדשות המנועים המתקדמים יחד עם מערכות העזר והבקרה סביבם, והמערכות ההידראוליות שהוחלפו כאן בחדשות, מתקדמות וחסכוניות יותר.
בהשוואה לדגמים מקבילים במשקלם מסדרה 9 מציעים המחפרים החדשים מסדרה 10 עוד ביצועים בפחות צריכת דלק, כאשר לדברי אנשי קובלקו מדובר בחיסכון של עד 6.7% במצב עבודה H, קרי: עומס גבוה. מחשב ניהול המנוע מציע כאן 3 מצבי עבודה, במטרה לאפשר ניצולת מיטבית של הכלי בכל סוג עבודה, בהתאם לעומס ולכוח הנדרש. בנוסף למצב ה-H דנן מוצעים המצבים S, קרי: סטנדרט – לעבודה סטנדרטית וממוצעת בעומס רגיל, ומצב Eco לעבודות בהן לא נדרשות מלוא יכולת הכלי, כמו עבודות העמסת מטען בנפח גדול אך במשקל נמוך. בשני המצבים האחרונים מצהירים בקובלקו על חיסכון ממוצע ביחס לדגמים מסדרה 9 של 6.1% בצריכת הדלק.
המערכת ההידראולית חדשה אף היא במחפרים החדשים של קובלקו ובנוסף להיותה – כהבטחת אנשי היצרנית – יעילה וחסכונית יותר, גם נושא התחזוקה השוטפת שופר משמעותית; כך למשל, מסננים חדשים של הנוזל ההידראולי מאפשרים החלפה קלה ומהירה יותר בשטח. מחזירי השמן יעילים ונחים יותר לגישה, הצנרת חדשה ומוקמה מחדש ובשורה התחתונה מובטחים זמני העלאה והורדה של הזרוע קצרים משמעותית ביחס לדור המחפרים הקודם.
Kobelco SK210 LC

Kobelco SK210 LC


כמובן שגם סביבת המפעל טופלה בדור החדש, עם בידוד בפני רעשים יעיל יותר, צג LCD גדול ואיכותי יותר, העברת נתוני דיאגנוסטיקה ומצב הכלי מדויקים ורבים יותר, עוד אזהרות בדבר תפקוד מערכות שונות, חום מנוע, שמן וכיו"ב ותכנון ארגונומי חדש המבטיח נוחות ויעילות גבוהות יותר בעבודה.
דור המחפרים ה-10 של קובלקו מתחיל להימכר באירופה כאמור בימים אלו, כאשר הדגם הראשון להגיע לשוק הוא הבאגר SK210LC-10 בקטגורית המשקל של 20 טון. כמו כל דגמי הבאגרים החדשים מסדרה 10 כך יעוטר גם ה-SK210LC-10 החדש באיור של כדור הארץ, לציון ה"מודעות לסביבה, שתהפוך לחלק מה-DNA של קובלקו בעתה והלאה".
לקבלת מידע נוסף מיבואנית קובלקו לארץ,לחצו כאן