חילופי דורות בדוסאן

דוסאן DX170W-5 החדש – מחליף את ה-DX170W-3 המוצא לגמלאות

דוסאן DX170W-5 החדש – מחליף את ה-DX170W-3 המוצא לגמלאות

דוסאן ממשיכה את הליך ריענון ההיצע הנרחב שלה באמצעות החלפה כמעט שיטתית של הציוד הוותיק בחדש, מתקדם, נקי, יעיל ובעיקר – חסכוני יותר. עתה הגיע תור המחפרים האופניים DX170W-3 ו-DX210W-3 לפנות מקומם לדור הבא והחלפת הסיומת בשמות הדגם מ-3 ל-5 היא כל ההבדל בשם, אך מדובר בכלים חדשים ומתקדמים מכל היבט, ביחס לקודמיהם.
דוסאן DX170W-5 ו-DX210W-5 מצוידים במנועי דוסאן חדשים, נקיים ועדכניים העומדים בתקני Stage 4 ובתקנות פליטת המזהמים העדכניות ביותר באירופה. דוסאן DX170W-5 מוצע במשקלי עבודה הנעים מ-16.8-18.3 טון, בהתאם למפרט ולאבזור ומונע באמצעות מנוע DL06P מתקדם המוציא 54 כ"ס מ-6 צילינדרים ונפח כולל של 5.9 ליטרים. לדוסאן DX210W-5 מנוע דומה, אך מכויל להספק גבוה יותר העומד כאן על 192 כ"ס. משקל העבודה נע כאן בין 20.8-21.7 טון.

כמנוע בצמד המחפרים האופניים DX170W-5 ו-DX210W-5 משרתת יחידה חדשה מתוצרת דוסאן – ה-DL06P העדכני, הנקי, חזק וחסכוני יותר מהמנוע ששירת בסדרה היוצאת מסדרה KB הוותיקה של דוסאן

כמנוע בצמד המחפרים האופניים DX170W-5 ו-DX210W-5 משרתת יחידה חדשה מתוצרת דוסאן – ה-DL06P העדכני, הנקי, חזק וחסכוני יותר מהמנוע ששירת בסדרה היוצאת מסדרה KB הוותיקה של דוסאן

למרות שהמנועים החדשים מציעים כ-10% תוספת בהספק וכ-5% יותר מומנט ביחס למנועים בכלים הקודמים בשושלת, מבטיחים בדוסאן צריכת דלק ממוצעת הנמוכה ב-10% בממוצע. גם מהירות סיבוב גוף המחפר על צירו עלתה בכ-4% ועומדת עתה על 10.8 סל"ד, לייעול והעלאת תפוקת העבודה. גם ספיקת המשאבות ההידראוליות עלתה בכלים החדשים, כאשר בדוסאן DX170W-5 מוצעות 2 משאבות בספיקה של 170 ליטר/דקה כל אחת, ובדוסאן DX210W-5 מדובר בפעמיים 236 ליטר/דקה. יחד עם החלפת המשאבות ההידראוליות הוחלפה בדגמים חדשים אלו כל המערכת ההידראולית בחדשה, בכדי שתעמוד ביעילות בלחצים הגבוהים יותר של המשאבות. כפועל יוצא, מבטיחים בדוסאן, מציעים המחפרים האופניים החדשים כוח פריצה גבוה ב-10% וכוח קריעה הגבוה ב-3% בהשוואה לדגמים היוצאים, DX170W-3 ו-DX210W-3.
לדוסאן DX170W-5 היצע כפות בנפחים 0.32-0.90 מ"ק וטווח הגעה מרבי בקצה הכף של עד 9.09 מ'. דוסאן DX210W-5 מוצע עם כפות בנפח 0.51-1.49 מ"ק וטווח ההגעה המרבי בקצה הכף עומד כאן על 9.98 מ'. ה-DX170W-5 מוגבל למהירות נסיעה מרבית של 37 קמ"ש כאשר ה-DX210W-5 החזק יותר מסתפק ב-35 קמ"ש מרביים.

דוסאן DX210W-5 החדש; מחליף בהיצע את הדוסאן DX210W-3 המוצע גם בארץ, ומבטיח להיות קפיצת דור קדימה ביחס אליו

דוסאן DX210W-5 החדש; מחליף בהיצע את הדוסאן DX210W-3 המוצע גם בארץ, ומבטיח להיות קפיצת דור קדימה ביחס אליו

בין יתר המערכות והאבזור המוצעים במחפרים האופניים החדשים נמצא אפשרות בחירה מבין 4 מצבי עבודה, 4 רמות הספק זמין, בהתאם לדרישה ולעומס, מערכת בקרת ציי רכב, מיקום ודיאגנוסטיקה מקורית של דוסאן (CoreTMS) ותא המפעיל המתקדם CabSus המהווה המילה האחרונה של היצרנית בתחום. זה האחרון הנו חדש לגמרי בהשוואה למוכר בדגמים היוצאים וכולל בידוד טוב יותר בפני רעשים (4 dBA פחות), בפני ויברציות (שיפור של 20%!) ואקלים. כמוכן יכול המפעיל לשלוט בעוצמת הספיקה ההידראולית בלחיצת כפתור, לתזמן את היחס בין הניהוג באמצעות הדוושות או ה'ג'וי-סטיק', להתאים את כל אמצעי התפעול לנוחותו המרבית מבחינת מיקומם, לפקח ולשלוט בנעשה בכלי באמצעות מסך המגע החדש (7") ועוד.