רענון השורות בדוסאן

Doosan DL300-5

Doosan DL300-5

דוסאן הציגה את המעמיסים האופניים מסדרה DL-3 – DL300-3, DL350-3, DL420-3, DL450-3 ו-DL550-3 – בשנת 2012, לפני שלוש שנים בלבד, וכבר מושקים המחליפים העדכניים. זה עתה מתחיל שיווק המעמיסים החדשים DL300-5, DL350-5, DL420-5, DL450-5 ו-DL550-5 – להלן: סדרה DL-5 – כחלופות מתקדמות ומשופרות לאלו שהוזכרו, בהתאמה. הסיבה העיקרית לחילופים המוקדמים יחסית נובעת בתקני פליטת המזהמים, שבסדרה שהוצגה ב-2012 עמדו ברמה 3B כאשר בשופלים החדשים מדובר ברמה 4. אבל, המנועים החדשים – בנפח 9.0 ו-13.0 ליטרים המסופקים על ידי סקניה השבדית – מציעים מומנט גבוה יותר ובסל"ד נמוך יותר בהשוואה למנועים בסדרה DL-3 היוצאת, ובשורה התחתונה מובטחת ירידה של לא פחות מ-10% בצריכת הדלק.

Doosan DL420-5

Doosan DL420-5

הנה עיקר הנתונים החשובים במעמיסים החדשים:

דוסאן DL300-5:
משקל עבודה: 18,865 ק"ג
מנוע+הספק: סקניה 5-צילינדרי DC09 SCR עם 276 כ"ס ב-1,800 סל"ד
נפח כף סטנדרטית: 3.0 מ"ק
עומס רכינה סטטי: 15,530 ק"ג
אורךxרוחבxגובה (כולל כף): 3.48×2.92×8.27 מ'
בסיס גלגלים: 3.2 מ'
רדיוס סיבוב: 6.46 מ'

דוסאן DL350-5:
משקל עבודה: 19,625 ק"ג
מנוע+הספק: סקניה 5-צילינדרי DC09 SCR עם 276 כ"ס ב-1,800 סל"ד
נפח כף סטנדרטית: 3.3 מ"ק
עומס רכינה סטטי: 15,980 ק"ג
אורךxרוחבxגובה (כולל כף): 3.48×3.00×8.50 מ'
בסיס גלגלים: 3.3 מ'
רדיוס סיבוב: 6.60 מ'

דוסאן DL420-5:
משקל עבודה: 22,900 ק"ג
מנוע+הספק: סקניה 6-צילינדרי DC13 SCR עם 347 כ"ס ב-1,800 סל"ד
נפח כף סטנדרטית: 4.0 מ"ק
עומס רכינה סטטי: 18,400 ק"ג
אורךxרוחבxגובה (כולל כף): 3.54×3.27×8.91 מ'
בסיס גלגלים: 3.5 מ'
רדיוס סיבוב: 6.97 מ'

דוסאן DL450-5:
משקל עבודה: 25,700 ק"ג
מנוע+הספק: סקניה 6-צילינדרי DC13 SCR עם 351 כ"ס ב-1,800 סל"ד
נפח כף סטנדרטית: 4.5 מ"ק
עומס רכינה סטטי: 20,600 ק"ג
אורךxרוחבxגובה (כולל כף): 3.59×3.30×9.34 מ'
בסיס גלגלים: 3.55 מ'
רדיוס סיבוב: 7.20 מ'

דוסאן DL550-5:
משקל עבודה: 32,770 ק"ג
מנוע+הספק: סקניה 6-צילינדרי DC13 SCR עם 386 כ"ס ב-1,800 סל"ד
נפח כף סטנדרטית: 5.4 מ"ק
עומס רכינה סטטי: 24,500 ק"ג
אורךxרוחבxגובה (כולל כף): 3.79×3.40×9.87 מ'
בסיס גלגלים: 3.70 מ'
רדיוס סיבוב: 7.57 מ'

Doosan DL450-5

Doosan DL450-5

אבל, לא מדובר רק בהחלפת המנועים; סדרת המעמיסים החדשה כוללת שפע חידושים ועדכונים, בראשם עיצוב חיצוני חדש, תא מפעיל חדש ומרווח יותר ומערכת הידראולית משופרת. במידה רבה מדובר בדור חדש, משופר – ושונה דיו של מעמיסים ההופכים את ההיצע של דוסאן בקטגוריות המשקל דנן לעדכני.
הקבינה החדשה מתוארת על ידי דוסאן כדור הבא של תאי המפעיל והיא תוכננה ופותחה "במטרה להציע את רמת הנוחות הגבוהה ביותר בעבודה כיום, בסגמנט זה", מתגאים הקוריאנים. עיקר החדשות בקבינה החדשה מתייחסות למרווח רגליים משופר, עוד מרווח לראש, כיסא Grammer ממוזג ומשוכך חדש ויחידת גלגל הגה חדשה, עם יכולות כוונון נרחבות מבעבר.
העברת הכוח נעשית באמצעות מערכת עדכנית של ZF. תיבת ההילוכים החדשה יחד עם מערכת צינון ציריות וגלי הינע ועוד יציאות הידראוליות מוסיפות לחיסכון וליעילות המעמיסים החדשים, מבטיחים בדוסאן. תא המפעיל החדש עומד בכל תקני ההגנה בעת התהפכות המחמירים ביותר, וכולל בין היתר פתח מילוט רחב בצד שמאל.

Doosan DL550-5

Doosan DL550-5

חידושים נוספים בסדרה DL-5 החדשה כוללים את מערכת הבקרה והדיאגנוסטיקה שפותחה במיוחד עבור כלים עדכניים אלו – CoreTMS; מערכת זו, מסבירים בדוסאן, מאפשרת בין היתר גם רישות וחיבור כל הכלים – על כל המידע הרלוונטי – לצורך יעילות העבודה, טיפול בזמן, איתור תקלות ועוד לטובת נוחות ניהול צי הרכב. מסך LCD צבעוני בקוטר 5.7" חדש אף הוא, עם התאמה מיוחדת לתצוגה יעילה ונוחה הן ביום והן בלילה, מבטיחים בדסאן. דרך מסך זה יכול המפעיל לראות את כל הפרטים אודות מצב המכונה, להפעיל מכלולים שונים, לראות את הנעשה מאחור ועוד. גם קונסולת התפעול, הכוללת את ה'ג'וןי-סטיק, היא חדשה לגמרי כאן, עם הבטחה לתכנון חדש – נוח וקל יותר לתפעול ממושך. גם מערכת המיזוג חדשה בסדרת המעמיסים DL-5 וכוללת בקרת אקלים.

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה