היטאצ'י: הדור הבא של מחפרים אופניים

Hitachi ZX190W-5

Hitachi ZX190W-5

היטאצ'י השיקה בארה"ב את ה-ZX190W-5 וה-ZX230W-5 החדשים, אותם היא מגדירה כ"דור הבא של המחפרים האופניים". המחפרים החדשים מצוידים במנועי איסוזו 5.2 ליטר עדכניים העומדים בתקני Tier 4/3B בעל 3 מצבי עבודה, ניקוי מסנן פליטה אוטומטי, דימום אוטומטי, מערכת דיאגנוסטיקה מתקדמת ועוד. הספק המנועים בשני המחפרים האופניים החדשים עומד על 159 כ"ס.

Hitachi ZX190W-5

Hitachi ZX190W-5

ההיטאצ' ZX190W-5 שוקל 19.9 טון וה-ZX230W-5 שוקל 23.3 טון. היצרנית טוענת כי צמד המחפרים יושב על בסיס מקוצר לטובת ניידות וזריזות, והיכולת לפעול גם באזורים צפופים וקשים לתנועה.
בהיטאצ'י מדגישים כי לא מעט מכלולים המותקנים במחפרים החדשים שופרו והתייעלו בהתאם לדרישות והיזון חוזר מהלקוחות. כך למש מוצע תא מפעיל חדש עם צד דיגיטאלי גדול וברור מבעבר, מערכת בקרה ושליטה קריאה ונוח יותר לתפעול, מושב נוח ומרווח יותר ושינויים עיצוביים קלים מבחוץ לטובת שיפור שדה הראיה והעלאת הנוחות בגישה למכלולים השונים, גם בשטח. בתוך כך כלולה גם מערכת המכונה על ידי היטאצ'י Power Dig function, שעיקרה הוספת פרץ כוח הידראולי למשך 8 שניות למצבי קיצון.

Hitachi ZX230W-5

Hitachi ZX230W-5

עוד נציין את האפשרות לבחור מבין 3 מצבי עבודה – בהתאם לצורך ולדרישת העומס – במטרה למקם את פעולת המנוע ולמצוא את האיזון המדויק ביותר בין הכוח הנדרש לבין צריכת הדלק. במצב high power, למשל, מתווסף כוח לצורך הגברת היכולת לשלב בין קיפול הזרוע לבין פעולת הרמה, למשל, למצבים בהם נדרש כל ההספק. מצב הכיבוי האוטומטי נועד לצמצם את צריכת הדלק ועיקרו: דימום אוטומטי של המנוע לאחר פרק זמן מסויים (הניתן לכיוון מראש) בו המנוע פועל על סרק.