עדכון הקומפקטיים בג'י.סי.בי.

מעמיס ג'י.סי.בי. 409

מעמיס ג'י.סי.בי. 409

סדרת המעמיסים הקומפקטיים של ג'י.סי.בי. שכללה עד כה את ה-406 ו-409 עוברת רענון מקיף לקראת שנת הדגם 2014 ו'על הדרך' צומחת לכדי 3 דגמים לבחירה: 406 חדש, המתמקם מתחת לדגם היוצא כגרסה בסיסית הפונה בעיקר לשוק ההשכרות, 407 החדש – המחליף במידה רבה את ה-406 היוצא, וגולת הכותרת בסדרה – ה-409 החדש המציע מפרט משופר ומעודכן בהשוואה ל-409 היוצא.

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

יצרן ותצורת המנועים הבסיסיים לא השתנו – מדובר עדיין ב'קוהלר' בנפח 2.5 ליטר – המציע עתה פחות פליטת מזהמים וצריכת דלק, ויותר מומנט והספק, וכמובן – עומד בתקני Tier 4. את המנועים החדשים, בעלי מערכת הזרקה ישירה, פגשנו כבר בגרסאות הטלסקופיות של המעמיסים הקומפקטיים של ג'י.סי.בי. – TM180 ו-TM220 – והנם פרי שת"פ בין ג'י.סי.בי. הבריטית ליצרנית המנועים קוהלר, מוויסקונסין, ארה"ב.
ג'י.סי.בי. 406 החדש מתמקם כאמור כגרסה הבסיסית בהיצע, עם הספק של 50 כ"ס. מדובר בכלי בסיסי המוצע (גם) ברמת אבזור נמוכה יחסית במטרה לקסום לשוק ההשכרות. ה-407 החדש מחליף את ה-406 היוצא, עם מנוע המכויל כאן ל-64 כ"ס. ה-409 הוא – כקודם – פסגת ההיצע בסדרת המעמיסים הקומפקטיים של היצרנית, עם מנוע המציע 74 כ"ס. בג'י.סי.בי. מבטיחים כי למרות הספקים דומים למה שהוצא בגרסאות היוצאות של הסדרה, המומנט המרבי עלה באופן משמעותי; ב-407 החדש מדובר בגידול של כ-4% ביחס ל-406 היוצא (אותו הוא מחליף). ב-407 החדש מדובר בעליה של לא פחות מ-58% בנתון המומנט המרבי ביחס ל-406 היוצא וב-409 החדש מדובר בזינוק של 20% במומנט המרבי, המגיע כבר ב-1,500 סל"ד. נתונים אלו ניתנים לתרגום ישיר – לפי ג'י.סי.בי. – ביכולות עבודה משופרות ובסל"ד נמוך מבעבר, כאשר התוצאה הישירה של כך נראית בצריכת דלק נמוכה משמעותית. כפועל יוצא רמת הרעש ירדה וכמובן – רמת פליטת החלקיקים המזיקים. עוד לשיפור היעילות בעבודה כמו גם בחיסכון בדלק מצטרפת מערכת קירור חדשה המבוקרת אלקטרונית, והנכנסת לפעולה בהתאם לרמת העומס והטמפרטורה של המנוע, לפי כיול מראש, והמתיימרת להיות יעילה מזו שהוצעה במנועים הקודמים.

מעמיס ג'י.סי.בי. 409

מעמיס ג'י.סי.בי. 409

מעבר למנועים טופלו המעמיסים המעודכנים גם במכאניקה ובשיפורי עיצוב והנדסת אנוש. תא המפעיל כולל עתה יחידת 'ג'וי סטיק' חדשה, המתיימרת להציע שיפור בנוחות וביעילות התפעול. המערכת ההידראולית היא עתה עם ספיקה גבוהה יותר במטרה לאפשר חיבור ועבודה עם מגוון ציוד רחב מבעבר. עוד כתוספת מוצע דיפרנציאל קדמי הננעל ב-100% במיוחד לעבודה בתנאי אחיזה רעועה.
החלק האחורי של השלדה תוכנן מחדש על מנת לשפר את שדה הראיה לאחור ולחזק את סביבת וו הגרירה לטובת יכולת עבודה משופרת ונוחה מבעבר עם נגררים. בג'י.סי.בי. טענים כי היזון חוזר מצד לקוחות לימד אותם שיש לא פעם דרישה להעביר נגררים ומטען גרור באתרי העבודה השונים, והפיכת המעמיס הקומפקטי לנוח ויעיל בתחום זה תחסוך ללקוח לא מעט מאמץ וטרחה, וכמובן – הזזת כלי אחר במיוחד בכדי להעביר עגלה עמוסה, גנרטור כבד, מערכת תאורה וכיו"ב. כל יחידת המשקולות האחורית, אם כן, עוצבה מחדש בגרסאות העדכניות. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.