הוחל בשיווק באגר 80 טון חדש בדוסאן

דוסאן DX800LC-7 מחליף את ה-DX800LC-5 הוותיק, ומבטיח שיפור בכל תחום

Doosan DX800LC-7

דוסאן הקוריאנית הציגה את ה-DX800LC-7 בתחילת השנה, המחפר הכבד מתוצרתה, והמחליף של ה-DX800LC-5 הוותיק היוצא לגמלאות. כקודמו וכפי ששמו מרמז מדובר בבאגר במשקל עבודה של 80 טון בקירוב, אך על פי היצרנית הוא מציע שיפור כמעט בכל תחום ביחס לקודמו. עתה מתחיל שיווקו.

Doosan DX800LC-7

ראשית – המנוע מציע הספק גבו משמעותית: 548 לעומת 481 כ"ס. גם בדגם החדש מדובר במנוע פרקינס 6 צילינדרים בנפח 15.2 ליטר בקירוב, אך מהדור העדכני ביותר. מנוע זה לא רק עומד בתקני פליטת המזהמים העדכניים – הוא מציע כאמור תוספת כוח משמעותית, צריכת דלק נמוכה יותר, פליטת פחות מזהמים ופעולה שקטה יותר ביחס למנוע בדגם היוצא. על פי דוסאן מדובר במנוע החזק בקטגוריית הבאגרים אליה משתייך ה-DX800LC-7, כמו גם החסכוני ביותר (45 ליטר דלק לשעה, בעומס מרבי).

מעבר למנוע החדש ולעיצוב השונה – בעיקר גראפית – מציע המחפר החדש גם מערכת הידראולית מתקדמת ומשופרת המציעה אמנם את אותה הספיקה כבדגם היוצא (פעמים 504 ליטר/דקה) אך מתיימרת להציע פעולה מהירה ומדוייקת יותר ופחות איבודי כוח. כמו כן מובטחת הגנה משופרת לצנרת.

דוסאן DX800LC-7 מוצע עם כפות סטנדרטיות בנפח 4.6 עד 5.2 מ"ק. מערכת מצלמות היקפיות מציעה תמונה של כל הנעשה סביב לכלי המוקרנת אל מול פני המפעיל. תאורת LED היקפית היא סטנדרטית. לרשות המפעיל עומדת בחירה בין שני מצבי עבודה – Boom או Swing, כאשר הבחירה היא בין "תיעדוף" (העברת יותר כוח) המערכת ההידראולית את ה'בום' (הזרוע) או יכולת הצידוד. בחירה זו נועדה ליעל את העבודה ולחסוך בדלק, בהתאם לדרישות ולתיעדוף.

דוסאן מיובא לארץ על ידי חברת אמקול

Doosan DX800LC-7