מחפרי 50 ו-53 טון חדשים מדוסאן (וידאו)

דוסאן משדרגת את מכבשי ה-50 וה-53 טון מתוצרתה עם הבטחות מעודדות לגבי עוד תפוקה בפחות עלויות

דוסאן הקוריאנית משיקה את הדור הבא של המחפרים הזחליים DX490LC ו-DX530LC המוצעים במשקלי עבודה של כ-50 וכ-53 טון, בהתאמה. הדגמים המעודכנים והמשופרים מקבלים את הסיומת 7 לשמם, מחליפים את הסיומת 5 עד כה. השם המלא של המחפרים החדשים, אם כן, הוא DX490LC-7 ו-DX530LC-7.

השינויים מבחוץ הם מינוריים יחסית, הן בעיצוב (כמעט ואין) והן בצביעה – שהתעדכנה בעיקר סביב לשם הדם וללוגו היצרן. ההבדלים המשמעותיים הם מן הסתם מתחת לפח, ובשורה התחתונה מתיימרים להציג מחפרים חדשים לגמרי, עם ביצועים משופרים ובמקביל – חיסכון בעלויות השוטפות.

בשני הדגמים שירת עד כה מנוע ה-DC13 (בנפח 12.8 ליטר, בקירוב) של סקניה. בדגמים החדשים מדובר בגרסה העדכנית ביותר של מנוע זה, כאשר עתה היא עומדת בתקני 'שלב 5' המחמירים. ההספק עומד – בשני המחפרים – על כ-392 כ"ס, עלייה קלה בהשוואה ל-380 הכ"ס שהציעו מנועי הדגמים היוצאים.

על פי דוסאן מציעים מנועים אלו תפוקה (ליחידת זמן) הגבוהה ב-8% ביחס למנועים בדור המחפרים היוצא, ובמקביל – ירידה של 11% משמעותיים בצריכת הדלק הממוצעת. זאת ועוד: בדוסאן מצהירים כי שיפורים אלו מעמידים מחפרים אלו בראש הקטגוריה שלהם בסעיף הביצועים והעלויות.

משמעותית לא פחות היא המערכת ההידראולית החדשה – על פי דוסאן: כולה – הכוללת בין היתר בקרת משאבה אלקטרונית. מערכת זו אמורה להיות יעילה יותר, מהירה ומדוייקת בהשוואה למערכת בדור היוצא.

הקבינה אינה חדשה מן המסד, אבל שפע העדכונים והשדרוגים שבוצעו בה הופכים אותה לחדשה בשני הכלים הרלוונטיים; בין היתר מדובר ביחידת כיסא חדשה לגמר, ממוזגת, מסך 8" חדש (מגע), מגיני שמש חדשים, עיצוב מחדש של מערכות הדוושות והידיות, אפשרות לכוון את הספיקה בקלות מהקבינה, תאורת LED פנימית וחיצונית, חיבור בלוטות', מצלמת 360 מעלות על הגג, מפתח "חכם" מזהה קרבה, ועוד.

עוד חדש בצמד המחפרים המעודכנים הם מדחס אוויר מובנה ומאוורר הניתן להיפוך כיוון הסיבוב לטובת ניקוי מהיר.

דגמי המחפרים החדשים מוצעים זה מכבר אצל כל סוכני דוסאן הרלוונטיים. יבואנית דוסאן לארץ היא חברת אמקול