קטרפילר 326 מחליף את 326F

קטרפילר ממשיכה עם החלפת דור הבאגרים הוותיק שלה בחדש – משופר ויעיל יותר

קטרפילר 326

קטרפילר משיקה את מחפר ה-26 טון שלה בדור חדש, מעודכן ומשופר. מדובר בקטרפילר 326 המחליף את הקטרפילר 326F L הוותיק, שעודכן לאחרונה ב-2015, תוך הבטחה לשיפור משמעותי בכל המדדים: ירידה בעלויות התחזוקה השוטפת, ירידה בצריכת הדלק, עלייה בתפוקה, שיפור בנוחות ובביצועים והוספת כוח למערכות השונות. השקת ה-326 החדש מהווה חלק ממהלך החלפת דור הבאגרים הוותיק של קטרפילר – סדרה F – בכלים חדשים, שאחד ממאפייניהם הוא קיצור השם על ידי הורדת האותיות שלאחר מספר הדגם, לטות פישוט ההיררכיה בקטגורית המחפרים אצל קטרפילר, כפי שכבר ראינו בדגמים 320 ו-330 החדשים.

קטרפילר 326

השוני הבולט הראשון הוא בצביעה החדשה, שב-326 בולטת בצבע הצהוב הכולל, בניגוד חלק הקדמי של תא המנוע שהוא שחור ב-326F היוצא. בקטרפילר טוענים כי העבודה המקיפה שנעשתה בתוך הקבינה – החדשה לגמרי, בעיקר בקשור להנדסת האנוש, הארגונומיות, המרווח למפעיל והשיפור בנוחות העבודה מובילה לשיפור יעילות עבודת המפעיל בעבודה של עד 45%.

המנוע המשרת באגר זה הוא עדיין אותו מנוע 7.1 ליטר (6 צילינדרים) מוכר של קטרפילר, ששירת גם בדגם היוצא, אך לאחר רענון מקיף והתאמה לעמידה בתקנות פליטת המזהמים העדכניות ביותר באירופה, צפון אמריקה, יפן ואוסטרליה. למרות ההתאמות עלה ההספק במעט, ובמקביל מובטחת ירידה בצריכת הדלק – עד 15%, לדברי אנשי היצרנית, המהווה חלק מהותי בירידה הכוללת המרשימה של לא פחות מ-20% בעלויות התחזוקה השוטפת בהשוואה לקטרפילר 326F; נתונים אלו מתאפשרים הודות לפישוט והקלת עבודות הבדיקה והתחזוקה היומיות, הגדלת מרווחי הטיפולים (מסנני דלק אוויר מוחלפים כל 1,000 שעות, מסנני הנוזל ההידראולי – מדי 3,000 שעות) וכאמור – הירידה בצריכת הדלק.

באגר חדש זה מציע אפשרות להתנעה מרחוק ושלוש אפשרויות של מצבי עבודה לבחירה, כמו גם תוכניות שונות לביצועי הג'וי-סטיק (החדש אף הוא בדגם זה). בין יתר החידושים בתוך הקבינה נמנה מסך מגע חדש וגדול (8") המציג תוכנת בקרה, שליטה והפעלה חדשה, המבטיחה להיות אינטואיטיבית, נוחה וברורה יותר לניווט ותפעול.

קטרפילר 326

המערכת ההידראולית מבוססת על הדור היוצא ששירת ב-326F אך לאחר שדרוג ושיפור מקיפים. בין היתר מוצעת עלייה של 12% במומנט המרבי של מנגנון סיבוב חלקו העליון של המחפר מעל לבסיסו, נתון המבטיח צריכת אנרגייה מופחתת לביצוע המשימה וביצוע פעולות חלקות ומהירות יותר – בעיקר בעומס מלא. המערכת החדשה שופרה גם ב"מוח", באמצעות תוכנה מתקדמת יותר אשר, בין היתר, מסנכרנת בין העומס המופעל על הזרועות והכף לבין סל"ד המנוע, במטרה לקבל ספיקה הידראולית מדוייקת בהתאם לתנאים בכל רגע נתון. שיפור זה מצטרף לסך העדכונים המבטיחים כאמור את הירידה בעלויות השוטפות, במקביל להעלאת התפוקה. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים

איך קטרפילר 326 החדש מול המתחרים? לחצו על התמונה וכנסו אל מנגנון ההשוואה הייחודי שלנו: