מחפר קטרפילר 320

דור מחפרים חדש מקטרפילר

מחפר קטרפילר 320

מחפר קטרפילר 320

קטרפילר משיקה את ה"דור הבא של מחפרי ה-20 טון" שלה, כהגדרתה, עם השקת 3 כלים חדשים; מדובר בקטרפילר 320, קטרפילר 320 GC ובקטרפילר 323 במשקלי עבודה של 22.0-25.0 טון בקירוב, המחליפים כלים וותיקים בהיצע כמו קטרפילר 320F L, קטרפילר 320E LRR, קטרפילר 320E L וקטרפילר 323F L (לחצו על שמות הדגם לקבלת המפרט הטכני המלא).

מחפר קטרפילר 320

מחפר קטרפילר 320

עיקר החדשות: ירידה משמעותית בעלויות. בקטרפילר טוענים כי הכלים החדשים מציגים ייתרון מובהק ביחס לבאגרים הוותיקים יותר אותם הם מחליפים בעלויות התחזוקה השוטפות, בצריכת הדלק ובהנדסת האנוש; זו האחרונה מתייחסת לנוחות עבור המפעיל, שיפור בקלות התפעול של הכלי, שיפור בנוחות בביצוע טיפולים ותחזוקה שוטפת, ובשורה התחתונה מובטחים כלים חסכוניים יותר ויעילים יותר בתפעולם, מה שמבטיח תפוקות גבוהות יותר ובעלויות נמוכות מעד כה.

מחפר קטרפילר 320 GC

מחפר קטרפילר 320 GC

קטרפילר משיקה כאמור 3 מחפרים זחליים חדשים הפונים אל אותה קטגוריית המשקל, פחות או יותר, אך מאפיינת כל דגם לייעודו הספציפי, במטרה להקל על הלקוח למצוא את הכלי הכי מתאים עבורו בקטגוריה. קטרפילר 320 החדש מהווה את "הסטנדרט המוכר בסגמנט", בעיקר מבחינת הממדים, צריכת הדלק, העלויות השוטפות והסוגי העבודה עבורם תוכנן – עצימות ממוצעת ועומס בינוני. חסכוני, חלש יותר וקל במקצת הא הקטרפילר 320 GC החדש, המיועד לנדרשים לכלי יעיל ורב משימתי, אך שאינו נדרש לעבודה בעומס מרבי או בתנאי קיצון. כך ניתן היה להתקין בו מנוע חלש – וחסכוני יותר – אך עדיין להבטיח עמידה בדרישות ובצרכים עבור פלח משמעותי מהרוכשים. קטרפילר 323 פונה לנדרשים לציוד החזק יותר בסגמנט, עם נתוני משקל עצמי גבוהים יותר, מנוע גדול יותר (עם הספק זהה להספק מנוע ה-320, אך מנפח גדול יותר ועם מומנט גבוה יותר) ומהלכי עבודה מהירים יותר.

מחפר קטרפילר 320 GC

מחפר קטרפילר 320 GC

בקטרפילר מונים שורה ארוכה של שיפורים, עדכונים וריענונים שבוצעות בכלים החדשים, ואף טוענים כי מדובר ב"ציוד הכי מאובזר סטנדרטית בשוק". בין היתר מוצעת מערכת התמצאות מתקדמת של היצרנית – 2D או גרסה משופרת המכונה 3D – אותה ניתן לכייל על פי הצורך ותנאי העבודה, כאשר המערכת שומרת את גבולות הגזרה של ביצוע העבודה לפי הצורך. לדוגמא: ניתן לכייל את המרחק המינימלי ממכשול מסוים, בדומה ליצירת חומה וירטואלית, שבכל מצב הזרוע לא תחרוג מעבר לה. כך ניתן, לדוגמא, להכניס נתונים על מיקום צנרת, יסוד, קיר וכיו"ב למערכת, ובשום מצב הכלי לא יפגע בהם – גם אם המפעיל יטעה ולא יתחשב במגבלות, או לא יראה אותן. מערכת זו, טוענים אנשי היצרנית, תורמת לא רק באופן משמעותי למהירות העבודה ולתפוקה, היא כמובן מונעת תקלות במהלך העבודה, שברור שהן יכולות לפגוע בה משמעותית.

מחפר קטרפילר 323

מחפר קטרפילר 323

אותה המערכת מאפשרת גם גובה, זווית ומרחק גירוד או יישור, לאפשר עבודה במאונך או במאוזן בגובה ובמרחקים קבועים בייחס לכדור הארץ (ולא בייחס לכלי ומיקומו). המערכת (גרסת ה-2D מוצעת כסטנדרט) שולטת בפעולות ה'בום' והכלי הרתום לקצהו, ומאפשרת למפעיל לבצע את העבודה ברמת דיוק גבוהה ביותר, ברצף וללא עיכובים בשל חשש לפגיעה, מסבירים בקטרפילר.

מערכות נוספות המוצעות כסטנדרט אצל הבאגרים החדשים הן מערכות בקרת עומס אוטומטית, מערכת קיבוע פעולה לביצוע חוזר ומדוייק (חזרה על פעולות באופן אוטומטי), מערכת שקילה אוטומטית – לאפשר העמסה מדוייקת של המשאית, ועוד.
קטטרפילר כבר החלה לשווק את דור הבאגרים החדש. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים מחולון.

מחפר קטרפילר 323

מחפר קטרפילר 323