קומטסו מחדשת את מעמיס ה-110 טון שלה

קומטסו WA900 מוחלף בדגם מעודכן, מתקדם, יעיל וחסכוני יותר. היכנסו לפרטים

Komatsu WA900-8

קומטסו משיקה את הדור הבא של המעמיס האופני הכבד WA900 – מעמיס במשקל עבודה של כ-108 טון, במעמיס חדש, מתקדם, חסכוני ו..כבד יותר. קומטסו WA900-8 שוקל 116 טון והוא מחליף את הקומטסו WA900-3 שייצורו ייפסק. קומטסו WA900-8 הוא המעמיס האופני השני הכבד ביותר מבית היצרנית, כאשר רק הקומטסו WA1200-6 הענק (כ-220 טון משקל עבודה והספק מרבי של 1,765 כ"ס) גדול ממנו. למעמיס החדש של קומטסו מנוע קומטסו בנפח 30 ליטר בקירוב המציע הספק (נטו) מרבי של 900 כ"ס במקום כ-850 בדגם היוצא. המנוע החדש עומד בתקני Tier 4 Final האמריקאים.

קומטסו מייעדים את השופל החדש למשימות העמסת משאיות 70-150 טון, כאשר המטרה היא כמובן לבצע העמסות שכאלו במינימום פעולות. מעבר ליכולות המעמיס המבטיחות עוד תפוקה בפחות צריכת דלק, תורמת ליכולות המרשימות יותר – על פי היצרנית – של המעמיס החדש בהשוואה ליוצא הכף החדשה; על פי קומטסו מדובר בעיצוב חדש ומהפכני הממזער גלישת חומר בעת הנפת הכף אל האוויר, יחד עם קיבולת גבוהה יותר מלכתחילה.

הקבינה במעמיס החדש היא חדשה, למרות המבנה הבסיסי הדומה המוגבל בשל תקנות הבטיחות בסגמנט זה, הדורשות קורות עבות במיוחד כמסגרת מגן, כהגנה בפני פגיעת סלעים גדולים. שטח החלונות גדול יותר, ומכאן – שדה הראיה רחב יותר. הנדסת האנוש בתוך הקבינה השתפרה וכך גם הנוחות (בין היתר מוצע כאן כיסא מתכוונן חשמלית חדש) והבידוד בפני רעשים. מערכת הניהוג והשליטה באמצעות ה'ג'וי-סטיק' היא חדשה כאן, ומבטיחה עוד יכולות, דיוק וביצועים, בין היתר בזכות התאמה טובה יותר לשימוש המפעיל ועיצוב אינטואיטיבי יותר. ביין היתר מוצעת מערכת 'חזרה למיקום' אוטומטית, המאפשרת חזרה מדויקת למצבים מסוימים כפי שנבחרו של הכף – הן בהורדה והן בהעלאה – שמבוצעים אוטומטית וחוסכים זמן יקר ומאמץ מצד המפעיל. מערכת זו שולטת אף בקבה (נקודת העצירה) של המעמיס בבואו לפרוק חומר בתוך משאית, ארגז, נגרר, או כל מקום אחר כפי שהוגדר. עוד חדשים הם מסך המגע (7") ומערך מצלמות הרוורס והמצלמות ההיקפיות המשדר תמונות לפי דרישה.

Komatsu WA900-8

מחוץ לקבינה עודכנו – מעבר לצביעה ולכיתוב – המדרגות משני הצדדים, ועתה הן מתיימרות להציע גישה נוחה ובטוחה יותר עבור המפעיל ולצורך תחזוקה וטיפולים, כאשר יחד איתן תוכננו מחדש מעקי הבטיחות.

על העברה יעילה של הספק המנוע העצום שולטת מערכת בקרת אחיזה משתנה הפועלת באופן אוטומטי, והדואגת להעברות וחלוקת הכוח בין הסרנים, ובין שני הגלגלים שעל כל סרן, במטרה לייצר אחיזה מתמדת ושווה בקרקע, מה שכמובן מעלה את יכולת התנועה ומקטין את הבלאי (בעיקר של הצמיגים) כתוצאה מאיבודי אחיזה וסבסוב.

המערכת ההידראולית כוללת בקרת עומס וספיקה חדשה, המתזמנת בין פעולת משאבת השמן לבין העומס והכוח הנדרש. המשמעות היא שכל פעולה "נמדדת" לכאורה על ידי חיישני עומס, והכוח ההידראולי המסופק מוצע בהתאם. בשורה התחתונה מובטחים סבבי עבודה מהירים יותר, ותוך צריכת מינימום האנרגיה הנדרשת לשם כך.

הציוד הכבד של קמטסו מיובא לארץ על ידי חברת ניו פלדמן מחיפה