סיכום מכירות מעמיסים – מחצית ראשונה של 2019

מעמיס וולוו: האם צפוי מהפך בפסגה השנה? עד כה מוביל אצלנו המותג השבדי את המכירות, ובפער מובהק

מעמיס וולוו: האם צפוי מהפך בפסגה השנה? עד כה מוביל אצלנו המותג השבדי את המכירות, ובפער מובהק

שנת 2018 הסתיימה עם מסירות 389 מעמיסים אופניים ('שופל') בישראל. היתה זו ירידה קלה לעומת 396 הכלים שנמסרו ללקוחות בשנה הקודמת. עם קבלת נתוני המכירות החצי שנתיים בסגמנט, ניתן כבר עתה להעריך את המגמות, מי עולה, מי יורד ומי נותר בערך באותו המצב. היכונו להפתעות…

מעמיס קטרפילר: במחצית השנה הראשונה של 2019 נמכרו כ-20 מעמיסים יותר מתוצרת וולוו, המתחרה המסורתית. כיצד תסתיים השנה?

מעמיס קטרפילר: במחצית השנה הראשונה של 2019 נמכרו כ-20 מעמיסים יותר מתוצרת וולוו, המתחרה המסורתית. כיצד תסתיים השנה?

יודגש שוב כי הנתונים עליהם אנו מתבססים מתייחסים למחצית הראשונה של 2019, והם מסתמכים על נתונים רשמיים שהוצאו על ידי משרד התחבורה.
בראש הטבלה מתמודדות באופן קבוע אצלנו קטרפילר מול וולוו. ב-2018 נמכרו 129 מעמיסים חדשים של קטרפילר, לעומת 126 של וולוו. הפער הקטן הזה הספיק בכדי למקם את קטרפילר בראש, אך נכון לעכשיו, נראה כי שנת 2019 תסתיים אחרת. במחצית הראשונה של 2019 נמכרו 57 מעמיסים חדשים מתוצרת קטרפילר, מה שמצביע על מגמת ירידה במסירות. בוולוו, לעומת זאת, מסרו באותה התקופה 76 מעמיסים חדשים – ובכך פתחו אנשי מאיר, היבואנית, פער מובהק וברור לעומת סוכני המכירות בזוקו שילובים, יבואנית קטרפילר. כמובן שיש עוד חצי שנה בכדי לקבל את השורה השנתית התחתונה, אבל אם מגמה זו תימשך – צפוי אצלנו מהפך בתחום זה, עם התמקמות וולוו בראש הקטגוריה.
אצל JCB, המותג השלישי בגודלו בישראל בתחום המעמיסים, העסקים נראים טובים למדי; לאחר סך של 49 מעמיסים חדשים שנמכרו במהלך כל שנת 2018 על ידי קומסקו, היבואנית, מגלה הטבלה שבמחצית הראשונה של השנה נמכרו כבר 32 מעמיסים. אם ניקח בחשבון שיש עוד מחצית שנה נוספת העומדת בפני סוכני המכירות של היבואנית, הרי שעל פניו נראה כי JCB יראה שוב סימני גדילה בשוק שלנו, לאחר שהמותג ירד בכ-9.3% במכירות בשנה שעברה, לעומת 2017.

מעמיס ליגונג: כמעט אפס נוכחות מבחינה שיווקית, היעדר מנהלי מותג בפועל ותחרות קשה הם ככל הנראה הסיבות לנסיגת המותג אצלנו; עד כה נמסרו 3 שופלים בלבד מתוצרת ליגונג בישראל ב-2019

מעמיס ליגונג: כמעט אפס נוכחות מבחינה שיווקית, היעדר מנהלי מותג בפועל ותחרות קשה הם ככל הנראה הסיבות לנסיגת המותג אצלנו; עד כה נמסרו 3 שופלים בלבד מתוצרת ליגונג בישראל ב-2019

סימנים מדאיגים יותר מצאנו בנתוני המכירות של ליגונג, היטאצ'י ויונדאי; ליגונג נראה כמי שקופא על שמריו, מכל היבט (לבטח שיווקי), והמספרים נכון לאמצע השנה אינם מעודדים; אם במהלך כל שנת 2018 נמכרו 18 מעמיסים חדשים מתוצרת ליגונג, הרי שבחצי השנה הראשונה של 2019 נמסרו 3 מעמיסים בלבד. חשבון פשוט מלמד שחברת מכשירי תנועה, היבואנית, זקוקה לסוג של נס כדי שבסוף השנה יראו שם מספרים חיוביים. היטאצ'י (מיובא על ידי צ.מ.ד) נמצא כרגע במצב לא יותר אופטימי, עם סך מסירות של 2 מעמיסים בלבד מתחילת השנה – בהשוואה ל-8 שופלים אותם מסרו אנשי היבואנית בכל שנת 2018. המצב אצל יונדאי די דומה עם מסירת 3 מעמיסים עד כה השנה, לעומת מסירת 9 מעמיסים בסה"כ במהלך 2018.

עד כה נמסרו שני מעמיסי היטאצ'י בלבד ללקוחות, מתחילת השנה

עד כה נמסרו שני מעמיסי היטאצ'י בלבד ללקוחות, מתחילת השנה

בצד האופטימי נציין את דוסאן (מיובא על ידי אפקו) שבמחצית הראשונה של השנה כבר הכפילו את סך מסירות המעמיסים אותם מסרו במהלך כל 2018, עם 6 לעומת 3 כלים, בהתאמה. קומטסו הוא הילד החדש בשכונה ומותג הצמ"ה השני בגודלו בעולם, המיובא לארץ על ידי חברת ניו פלדמן; עד כה נראה ששנת 2019 מאירה פנים לאנשי המכירות של המותג אצלנו: במהלך 2018 לא נרשמו מסירות של מעמיסי קומטסו, לכן מסירת 8 מעמיסים חדשים במחצית הראשונה של השנה בלבד, מהווה בהחלט סימן אופטימי. נחזור ונעדכן עם סיום השנה עם המספרים הסופיים, בכתבות סיכומי המכירות המסורתיים אצלנו באתר

האיום היפני מתבסס לא רע בארץ; קומטסו מכרו עד כה 8 מעמיסים חדשים בישראל, וזה בשנתם הראשונה בפועל בשוק. יהיה מעניין לראות כיצד תסתיים השנה והיכן יתברג המותג בשוק אצלנו בסופה

האיום היפני מתבסס לא רע בארץ; קומטסו מכרו עד כה 8 מעמיסים חדשים בישראל, וזה בשנתם הראשונה בפועל בשוק. יהיה מעניין לראות כיצד תסתיים השנה והיכן יתברג המותג בשוק אצלנו בסופה