Kobelco SK850LC-10E

מחפר 80 טון חדש מקובלקו

Kobelco SK850LC-10E

Kobelco SK850LC-10E

קובלקו (Kobelco) היפנית החלה לשווק באירופה את המחפר ההידראולי הגדול ביותר מתוצרתה תחת השם SK850LC-10E. מדובר בבאגר כבד המוצע במשקלי עבודה הנעים בין 80-87 טון בקירוב, תלוי באבזור, ועם כפות סטנדרטיות בנפח שבין 2.3-5.4 מ"ק. גרסת ה-10E היא העדכנית והמתקדמת ביותר של ה-SK850LC הוותיק, המוצע מזה קרוב לעשור.

Kobelco SK850LC-10E

Kobelco SK850LC-10E

יחידת הכוח מגיעה מהינו (Hino – חלק מקונצרן טויוטה); טורבו-דיזל בנפח 13.0 ליטר בקירוב המייצר כאן 510 כ"ס. מנוע זה מציע הספק ומומנט מרביים גבוהים יותר מבדגם היוצא, במקביל להבטחה בירידת צריכת הדלק, פליטת המזהמים ורמות הרעש. בין היתר מושגים נתונים אלו הודות למערכת קירור חדשה שפותחה על ידי קובלקו, המופעלת הידראולית. בכך פועל הקירור באופן מיטבי בכל מצב, ללא תלות בגובה סל"ד המנוע. חיישני טמפרטורה שולטים במערכת הבקרה האלקטרונית של מנועי המאווררים, ובכך מושג חיסכון נוסף שכן בעת הצורך יודעת המערכת גם להפחית את פעולת האוורור, במטרה להתייעל ולהפעיל את המערכת רק על פי הצורך בכל רגע נתון. גם המערכת ההידראולית היא חדשה כאן, וכוללת בין היתר 2 משאבות מרכזיות בעלות תפוקה של 504 ליטר/שעה כל אחת.
באגר כבד זה מיועד בין היתר למשימות הריסה, וסביר להניח שהוא מושק בגרסתו העדכנית והמשודרגת עתה, כתגובה לגל המחפרים החדשים הדומים מתוצרת המתחרים, המוצעים באותו הסגמנט ולאותו הייעוד. יש לציין כי באירופה עולה בהתמדה משקל המחפרים המיועדים לעבודות הריסה, כפועל יוצא מהגידול בפרויקטים ובהיקפי המשימות. כמובן שהמחפר החדש מתאים גם ליתר המשימות הקונבנציונליות של כלים בסדר הגודל שלו, באתרי בניין, תשתיות, עבודות עפר מגוונות, מחצבות ומכרות. נציגת קובלקו בארץ היא חברת צ.ל.ע מעמק חפר

Kobelco SK850LC-10E

Kobelco SK850LC-10E