מחפר טקאוצ'י TB2150

מחפר 15 טון חדש מטקאוצ'י

מחפר טקאוצ'י TB2150

מחפר טקאוצ'י TB2150

טקאוצ'י היפנית משיקה מחפר זחלי חדש בשם TB2150; מדובר במחפר במשקל עבודה של 15,654 ק"ג המחליף בהיצע את המחפר הגדול ביותר של טקאוצ'י עד כה: טקאוצ'י TB1140 שייצורו יופסק. המחפר החדש פותח והוצג לראשונה בארה"ב.
אנשי טקאוצ'י מדגישים כי מדובר בכלי חדש לגמרי שתוכנן מן המסד ככזה, ולא בגרסה משופרת או משודרגת על בסיס ה-TB1140 היוצא. כמו קודמו בשושלת כם הופך גם הטקאוצי' TB2150 החדש לחזק ולכבד בהיצע היצרנית, המתמחה בעיקר במיני מחפרים קומפקטיים הרבה יותר. המחפר המשתייך כאמור לקבוצת המשקל של ה-15+ טון בקירוב מציע יכולת חפירה לעומק מרבי של כ-5.5 מטרים (עם זרוע וכף סטנדרטיים), גובה הגעה מרבי (בציר הכף) של כ-6.2 מטרים וטווח הגעה אופקי מרבי של כמעט 8.8 מטרים.
כמנוע משרת כאן דויץ טורבו-דיזל בנפח 3.6 ליטר המייצר 114 כ"ס – כ-10% יותר בהשוואה ל-TB1140, ומומנט מרבי שלא רק גבוה ב'פיק' בכמעט 20% ביחס למחפר הוותיק יותר – הוא מציע גם מומנט זמין בטווח עבודה רחב בהרבה והחל מסל"ד נמוך יותר, מה שמהווה מדד חשוב המשפיע על צריכת הדלק.
טקאוצ'י טוענים כי הקבינה היא גם כן חדשה לגמרי, ומציעה עוד מקום, הנדסת אנוש טובה יותר, שדה ראיה משופר ובידוד טובים משמעותית מהמוכר ב-TB1140 היוצא. בין היתר מוצע בה כיסא חדש, ממוזג, מחומם והיושב על בולמי אוויר, מסך מגע צבעוני גדול, מערכת ג'וי-סטיק חדה וטיפול מקיף בהנדסת האנוש הכולל מיקום מחדש של מתגים וידיות, עיצובם החדש ועוד. באגף הבטיחות מוצעים בדגם זה בין היתר מצלמה אחורית חדשה, מנגנון המונע הרמת מטען יתר, מנגנון נעילת זרוע כאשר הכלי מדומם ועוד.
גם בתחום התחזוקה והטיפולים השוטפים בוצעו שיפורים במחפר החדש ביחס לקודמו, מציינים בטקאוצ'י. כך, למשל, צמח נפח מיכל הדלק ב-5%, הגישה למנוע וליתר מנגנוני התפעול שופרה ומתיימרת להיות קלה ונוחה יותר, ומערכת טלמטיקה עדכנית של היצרנית מוצעת כסטנדרט.