מחפר 80 טון חדש לדוסאן (וידאו)

בדוסאן מבטיחים כי ל-DX800LC-7 החדש הביצועים הטובים ביותר בקטגוריית המשקל שלו

מחפר דוסאן DX800LC-7

דוסאן הקוריאנית משיקה את ה-DX800LC-7, מחפר חדש בקטגוריית ה-80 טון המחליף את הדוסאן DX800LC-5 הוותיק, המוצא לגמלאות. בדוסאן מצהירים עם השקתו כי "מדובר במחפר היעיל ובל הביצועים הטובים בקטגורייה שלו – קטגוריית המשקל של ה-80 טון בקירוב". כמובן שהמנוע המעודכן עומד עתה בתקני 'שלב 5' האירופאיים; מדובר באותו פרקינס 2506 הבסיסי והוותיק (6 צילינדרים, 15.2 ליטר), אך לאחר שדרוג ורענון מעמיקים שמבטיחים לא רק עלייה משמעותית בהחלט בהספק – מ-481 לכדי 548 כ"ס, החזק בקטגוריה – אלא גם פעולה חלקה יותר, מומנט גבוה יותר, הספק ומומנט יעילים בסל"ד נמוך יותר וצריכת דלק נמוכה יותר, למרות שעד כה לא פרסמו בדוסאן נתון רשמי בסעיף זה.

בנוסף למנוע המחודש והמשופר באופן משמעותי, מקבל הבאגר החדש גם מערכת הידראולית משופרת, המבטיחה – בדומה למנוע – את הביצועים הטובים בסגמנט; ספיקת המשאבה ההידראולית נותרה 1,008 ליטר/דקה (שתי משאבות של 504 ליטר/דקה) אך החלפת מכלולים פנימיים, שסתומים חדשים, צנרת איכותית יותר, ברזים ופקדים מדוייקים יותר מבטיחים פעולה חלקה, מהירה ושקטה יותר, כמו גם תגובה מדוייקת יותר לפקודות המפעיל.

מחפר דוסאן DX800LC-7

הקבינה ב- DX800LC-7 חדשה לגמרי, עם עוד מרווח, נוחות, אבזור ובידוד משופר. דגש הושם בארגונומיה של כל אמצעי התפעול, במטרה לאפשר פעולה נוחה ומעייפת פחות לאורך זמן עבור המפעיל. הבידוד בפני רעשים קיבל התייחסות מיוחדת, כאשר בדוסאן מסבירים כי הן הבינה עצמה בודדה טוב מבעבר כנגד רעשים, והן תא המנוע עבד הליך דומה, במטרה לצמצם את רמות הרעש בתוך הקבינה ומחוצה לה. שיפורים אלו הושגו – על פי דוסאן – בעיקר על ידי שימוש בחומרי בידוד חדשניים ויעילים יותר.

שיפור נוסף ביחס לבאגר היוצא מתייחס למיגון; עוד מיגוני פלדה הוספו בכל נקודות התורפה (יציאות הידראוליות, צירים, צנרת וכיו"ב), בגחון, על הבוכנות וכיו"ב, במטרה לצמצם פגיעה חיצונית במכלולים רגישים, פגיעה שיכולה להוביל לאיבוד שעות עבודה במקרה הטוב, ולנזקים משמעותיים יותר במקרה הפחות טוב.

מחפר דוסאן DX800LC-7

דוסאן DX800LC-7 שוקל בתצורתו הבסיסית הסטנדרטית 79.5 טון והוא מוצע עם כף בנפח 4.6 מ"ק, כאבזור סטנדרטי. עומק החפירה המבי עומד על 7.7 מ', טווח ההגעה הופקי המרבי הוא כ-12.7 מ' וגובה ההגעה המרבי כ-12 מ'. רוחב הכלי עם זחלים סטנדרטיים (60 ס"מ) הוא 4.0 מ', גובה קצה הקבנה הוא 4.7 מ' והאורך המרבי במצב הובלה הוא כ-13.4 מ'.

נזכיר כי כקודמו כך גם מחפר ה-80 טון החדש של דואסן הוא המחפר הכבד בהיצע היצרנית.

דוסאן מיובא לארץ על ידי חברת אמקול.