מיני מעמיס Gehl R260

סיכום מכירות מיני מעמיסים – מחצית ראשונה של 2019

מיני מעמיס Gehl V330

יעה אופני של גהל: מהנתונים עד כה נראה כי המותג גהל שוב בדרכו לכבוש את ראש טבלת מכירות המיני מעמיסים השנה

שנת 2018 הסתיימה עם סך של 857 מיני מעמיסים (יעה אופני, או 'בובקט') חדשים שנמסרו ללקוחות ישראל; היו אלו 50 כלים יותר מסך המסירות בקטגוריה ב-2017. את השוק הוביל בשנה שעברה המותג המזוהה יותר מכל עם סגמנט כלים זה – בובקט, שממנו נמסרו סך של 223 כלים בכל שנת הדגם. את המקום השני בסך המכירות תפס המותג גהל (Gehl) – ובפער זעום – שמכר 220 יעים אופניים במהלך 2018. אבל, שנה קודם לכן, ב-2017, היה זה גהל שהוביל את הטבלה, ובפער ניכר, עת מסר 212 כלים חדשים לעומת 167 כלים שנמסרו על ידי אנשי בובקט.
עד כה, מניתוח נתוני המכירות של המחצית הראשונה של 2019, נראה שהתמונה שוב עומדת בפני מהפך כאשר עד כה נמכרו 118 מיני מעמיסים מתוצרת גהל בישראל, לעומת 100 מתוצרת בובקט. כיצד תסתיים השנה? בשלב זה ניתן רק להמר. אבל, יש לציין שממעקב אחר המכירות בסגמנט זה ניתן ללמוד על שיטות עבודה ומכירות שונות בין שתי המובילות את הטבלה, כאשר כל אחד מוזמן להניח את הנחותיו לגביהן כרצונו; בעוד שמכירות בובקט לאורך השנים האחרונות הן תזזתיות, עם קפיצות נחשוניות מעלה ומטה, מגלים אנשי המכירות של גהל עקביות ויציבות גבוהות יותר, עם גרף נתונים המראה רוב השנים עלייה מתונה וקבועה. האם השנה תסתיים כאשר גהל הופך שוב למותג הנמכר בתחום המיני מעמיסים בישראל? ובמידה וכן – האם תסתיים השנה בפער גדול מתמיד בהשוואה לבובקט? נכון להיום, על סמך המספרים שפורסמו, ייתכן בהחלט שהתשובה חיובית לשתי השאלות. נמתין בסבלנות.

Cat 272D2 XHP SSL with Cold Planer

קטרפילר ממוקם כמעט באופן מסורתי במקום השלישי בסיכום נתוני מכירות מיני מעמיסים בישראל, וגם השנה לא נראה שתהיה הפתעה במיקום זה. מה שכן נראה עד כה, היא מגמת ירידה במכירות לעומת נתוני השנה שעברה

קטרפילר, המותג המבלה בשנים האחרונות במקום השלישי הקבוע בטבלת המכירות, ימצא עצמו ככל הנראה גם בסיום 2019 על אותה המשבצת. אבל, יש אבל; אם במהלך כל 2018 מסרו אנשי היבואנית 139 מיני מעמיסים חדשים ללקוחות, הרי שעד כה נמסרו 60 כלים "בלבד" (מחצית השנה) – רחוק למדי ממחצית הכלים שנמסרו במהלך כל 2018. יידרש מאמץ לא קטן מצד אנשי זוקו שילובים, היבואנית, בכדי למנוע צניחה במכירות מיני מעמיסים מתוצרת קטרפילר בסיכום השנה.
עוד בצד המטריד יותר של המספרים נציין שלושה מותגים, שעד כה מראים סימני חולשה של ממש בנתוני המכירות; ליגונג, מבית מכשירי תנועה, מסר במהלך 2018 סך של 21 מיני מעמיסים, כאשר במחצית שנה זו נמסרו עד כה 9 כלים בלבד. כמו במקרה המעמיסים (ראו כתבת סיכום מכירות המעמיסים במחצית הראשונה של 2019) נראה שגם כאן יש בעיה עם שיווק, בעיקר מבחינת הנראות והחשיפה ללקוחות חדשים. נראה כאילו המותג ליגונג שומר על עמימות מוזרה בשוק הישראלי.

ג'ני פרארי נמכר עד כה פעמיים בלבד במהלך 2019, וזאת בהשוואה לסך של 14 כלים אותם מסר היבואן במהלך כל 2018

ג'ני פרארי נמכר עד כה פעמיים בלבד במהלך 2019, וזאת בהשוואה לסך של 14 כלים אותם מסר היבואן במהלך כל 2018

מבחינת השינוי אחוזים המצב של מעמיסי ג'ני פרארי (למעשה מעמיסים קומפקטיים יותר ממיני מעמיסים, אך הנם נכללים באותה הקטגוריה מבחינת הרישוי והמסירות) רע עוד יותר; מהמותג המיובא על ידי ט.ק. שיווק והפצה נמכרו במהלך כל 2018 14 כלים. מתחילת 2019 נמסרו ממותג זה 2 כלים בלבד. יהיה זה מפתיע מאוד עם בסוף השנה יתברר שהמותג לא חווה נפילה של ממש בשוק הישראלי. מאידך, וייתכן כי זהו ההסבר למצב זה, אותו היבואן משווק אצלנו גם את המותג ההולנדי ג'יאנט, וממנו נמסרו עד כה 15 כלים עליהם מדווחים במשרד התחבורה. מדובר בנתון מרשים בהחלט בעיקר בהשוואה לסך 9 הכלים מתוצרת ג'יאנט שנמכרו בישראל במהלך כל שנת 2018. גם ליבואני Sunward – חברת מ. מיכאל – לא נראה כי צפויה שנה מזהירה עם המותג הסיני בישראל. עד כה נמסרו 2 מיני מעמיסים בלבד מתוצרת המותג, וזאת בהשוואה לסך של 16 כלים חדשים שנמסרו במהלך 2018.
בצד המפתיע והאופטימי יותר נציין בנוסף לג'יאנט דנן, גם את JCB, שבהשוואה ל-32 המיני מעמיסים אותם מסרו אנשי קומסקו, היבואנית, במהלך כל 2018, נמסרו במחצית השנה הנוכחית כבר 24 כלים חדשים, ומחצית שנה עוד עומדת בפני אנשי המכירות של המותג הבריטי המוכר.

מיני מעמיס Sunward: על פי הנתונים שנמסרו ממשרד התחבורה בהתייחס למכירות מיני מעמיסים בששת החודשים הראשונים של השנה, נראה כי המותג הסיני יחווה התרסקות לא נעימה בסיכומה של שנה, עם 2 כלים בסה"כ שנמסרו עד כה במהלך 2018 נמסרו 16 מיני מעמיסים חדשים מתוצרת המותג

מיני מעמיס Sunward: על פי הנתונים שנמסרו ממשרד התחבורה בהתייחס למכירות מיני מעמיסים בששת החודשים הראשונים של השנה, נראה כי המותג הסיני יחווה התרסקות לא נעימה בסיכומה של שנה, עם 2 כלים בסה"כ שנמסרו עד כה במהלך 2018 נמסרו 16 מיני מעמיסים חדשים מתוצרת המותג