Volvo EC300E Hybrid

וולוו: תוספת קטנה – חיסכון גדול (וידאו)

Volvo EC300E Hybrid

Volvo EC300E Hybrid

וולוו EC300E Hybrid הוא מחפר הידראולי חדש המיועד להחליף את הוולוו EC300E העכשווי – באגר בקטגוריית משקל העבודה של ה-30 טון בקירוב; על פי וולוו מדובר במחפר דומה לדגם המוכר, אך בתוספת מערכת המיועדת לאגור אנרגייה המעניקה לדגם את תוספת השם Hybrid. על פי וולוו יציע המחפר המיועד יתרונות בולטים בתחומי פליטת המזהמים וצריכת הדלק ביחס ל-EC300E הסטנדרטי.

Volvo EC300E Hybrid

Volvo EC300E Hybrid

בוולוו גאים בפשטות השיטה שלהם לחסוך עוד אנרגייה בשל הניצולת הגבוהה של המערכת ה'היברידית' המותקנת במחפר. מדובר בניצול האנרגיה המצטברת בעת הורדת ה'בום', אגירתה והיכולת להשתמש בה שנית לצורך הרמת ה'בום'. המערכת כוללת מוט טלסקופי נפתח ונסגר שדרכו זורם הנוזל ההידראולי בעת הורדת ה'בום', הכל מכוח הכובד. האנרגייה המצטברת בתהליך נאגרת ומנוצלת כ"עזרה" למשאבה ההידראולית המזרימה נוזל להרמת ה'בום', באמצעות צמד הבוכנות המיועדות לכך.

Volvo EC300E Hybrid

Volvo EC300E Hybrid

בוולוו מסבירים כי בניגוד למערכות שימור וניצול אנרגייה דומות, הפועלות על המערכת ההידראולית, במערכת המוצעת ב-EC300E Hybrid מנוצל כוח המשיכה (המושך את ה'בום' מטה) לייצור ואגירת האנרגייה, ולא המנוע שסיבובו את חלקו העליות של המחפר או הרמת הזרוע יוצרים כערך מוסף את האנרגייה הנאגרת. רוצה לומר: המערכת החדשה במחפר דנן מנצלת את כוח המשיכה – שהוא בחינם – ולא את אנרגיית המנוע, ובכך משיגה ניצולת וחיסכון גבוהים יותר.

Volvo EC300E Hybrid

Volvo EC300E Hybrid

בוולוו טוענים כי בבחינות בתנאי אמת שבוצעו עד כה הושגו 10-12% חיסכון בצריכת הדלק ו-12% פחות פליטת גזים רעילים. זאת ועוד: בעבודות העמסת משאית עם תנועות קבועות של 90 מעלות שמאל וימין, הושג חיסכון בצריכת הדלק של עד 17%.
בשלב זה וולוו EC300E Hybrid נמצא במבחני שדה אחרונים לפני תחילת הייצור הסדרתי והשיווק. מספר כלים נמצאים אצל לקוחות מגוונים באתרים שונים במטרה לבחון את המחפר המיועד במגוון תנאים וסביבות עבודה רחב ככל הניתן. ייתכן כי כבר בסוף שנה זו (2019) תשיק וולוו EC300E Hybrid סדרתי, ככל הנראה כמחליף ל-EC300E העכשווי, למרות שייתכן ויוצע גם במקביל לו.