Linde עוברת ל-lithium-ion


יצרנית ציוד ההרמה הגרמנייה לינדה (Linde) מרחיבה את היצע המלגזות החשמליות הנטענות מתוצרתה עם דגמים חדשים, המצוידים בסוללות ליתיום-יון (lithium-Ion) מתקדמות, המציעות משקל נמוך יותר, ספיקה גבוהה יותר, זמן פעולה ארוך יותר וזמן טעינה קצר יותר בהשוואה לטכנולוגיית המצברים המקובלת בסגמנט. מצברי lithium-ion גם עמידים יותר ורגישים פחות לתנאי אקלים קיצוניים של קור וחום, כמו גם יובש ולחות. סוללות ומצברי lithium-ion בנויים באופן הממזער עד מונע לגמרי התחממות, וגם בכך מוצג יתרון משמעותי בשימוש בהם, מאחר ולא נדרשת כל היערכות לצינונן, כמו גם אין צורך להמתין לקירורם לאחר עומס והתחממות, מה שלא פעם מאלץ עצירת העבודה עם ציוד חשמלי שהגיע להתחממות יתר. עוד יתרון אותו מדגישים בלינדה ביחס לשימוש בסוג מצברים זה הוא בהיעדר הצורך להחליפן בבוא העת, או בהחלפתן לאחר זמן ארוך לאין שיעור בהשוואה לשימוש במצברים רגילים. בנוסף – משקל מצברי lithium-ion הוא כשליש ממשקל מצברים סטנדרטיים, כך שגם ההחלפה – לכשתידרש – היא פשוטה וקלה הרבה יותר.
המלגזות החדשות מוצעות בקטגוריות ההרמה שבין 6.0 ל-8.0 טון, ובכך מתרחב היצע ההינע החשמלי באמצעות טכנולוגיית ה-lithium-ion של לינדה כלפי מעלה; מאז 2017 מציעה לינדה כאופציה מצברי lithium-ion במלגזות קלות יותר מתוצרתה – עד למשקל הרמה של 5.0 טון. תוספת הכוח שמצברים אלו מעניקים למנועי המלגזות מאפשר האצה עד למהירות נסיעה של 20 קמ"ש בכל הגרסאות הרלוונטיות – בין עם ללא מטען או תחת עומס מלא. לינדה מציעה שלושה סוגי מטענים למלגזות אלו, הנבדלים זה מזה מן הסתם בזן הטעינה הנדרש, ובמקביל גם במחיר. חבילות המצברים במלגזות לינדה החדשות הן במתח של 90 וולט ובהספק של 120 קילו-ואט/שעה.
בלינדה החלו כבר לשווק את המלגזות החדשות באירופה, ועד לסוף השנה מתוכנן השיווק להתרחב ליתר המדינות בהן לינדה פעילה. לינדה מיובאת לארץ על ידי חברת ציוד בע"מ