מלגזה חשמלית קטרפילר 48V

טיפול מקיף למלגזות קטרפילר (וידאו)

מלגזה חשמלית קטרפילר 48V

מלגזה חשמלית קטרפילר 48V

קטרפילר עורכת "רענון של אמצע החיים", כהגדרתה, למלגזות החשמליות 48V מתוצרתה. מדובר בסדרה EP13-20 המציעה טווחי הרמה של 1.3 עד 2.0 טון שהושקה ב-2011 והכוללת מלגזות עם 3 או 4 גלגלים (למעשה כולם עם 4 גלגלים, אך בחלק מהדגמים האחוריים צמודים זה לזה).
בקטרפילר מדווחים כי עיקר עבודת הרענון והשיפור התמקדה בהעלאת התפוקה בעבודה באמצעות שיפור סביבת המפעיל, הנוחות והנדסת האנוש. במסגרת זו הוחלפה

מלגזה חשמלית קטרפילר 48V

מלגזה חשמלית קטרפילר 48V

יחידת משענת היד עם הג'וי-סטיק המותקן בה ביחידה חדשה, המתיימרת להציע שליטה קלה יותר ונוחות גבוהה יותר בשימוש לאורך זמן. לדברי קטרפילר מהווה יחידת התפעול החדשה סטנדרט חדש בתחום, עם משען נוח ליד, מיקום יעיל וקל לגישה של מתגי התפעול ויכולת שליטה בכוח ההידראולי באמצעות קצות האצבעות.
בהמשך לאמצעי התפעול המעודכנים הוחלפו גם מערכות הבקרה והשליטה, הניהוג ה'על חוטי' והחומרה המאפשרת את השליטה במערכות המלגזה. עדכון זה, אגב, ניתן להתקנה גם על חלק מדגמי מלגזות מוקדמים יותר של קטרפילר.

מלגזה חשמלית קטרפילר 48V

מלגזה חשמלית קטרפילר 48V

התורן בסדרה זו הוחלף בכל הדגמים המציעים גובה הרמה מרבי של 5.5 מטרים ומעלה; יחד עם קורות התורן עצמן, המתיימרות להיות חזקות וקשיחות יותר, הוחלפה גם מערכת ההידראוליקה והשיכוך במטרה להציע יציבות גבוהה יותר ומהירויות הרמה והורדה מהירות יותר. כמו מערכות הבקרה החדשות דלעיל, כך ניתן לקבל גם את מערכת התורן המחודשת במלגזות וותיקות יותר, תלוי בדגם ובגרסה – להתקנה בכלים משומשים.

מלגזה חשמלית קטרפילר 48V

מלגזה חשמלית קטרפילר 48V

מן ההיבט הבטיחותי מוצעת מערכת עזר חדשה – כאופציה בתשלום – המאטה אוטומטית את מהירות הנסיעה ביחס ישיר למשקל המטען הנישא ולגובהו. מערכת זו מונעת התהפכויות הנובעות כתוצאה מנסיעה מעל למהירות המתאפשרת כאשר המלגזה עמוסה, בשל העלאת מרכז הכובד. גם מערכת העזר המונעת הרמת מטען מעבר למותר שופרה ושודרגה, ומעתה היא כוללת מנגנון נגד נדנוד לפנים ולאחור המשולב במערכת הבלימה, למניעת איבוד שיווי המשקל לפנים.
עוד נציין במסגרת השיפורים בסדרה הוותיקה את עיצוב חופות הצד בדגמי ה-3 גלגלים, לטובת נוחות גבוהה יותר בהסרה ובגישה למערכות השונות ולמצברים. חדשה היא גם "חבילת קפיאה" הניתנת להזמנה על דגמים המשמשים לעבודה בטמפרטורות נמוכות – עד 35- מעלות, עם ההתאמות הנדרשות.