מעמיס אופני חשמלי Schäffer 24e

מעמיס קומפקטי חשמלי מ-Schäffer

מעמיס אופני חשמלי Schäffer 24e

מעמיס אופני חשמלי Schäffer 24e

יצרנית המעמיסים הקומפקטיים ונושאי הציוד הגרמנייה שפר (Schäffer) חושפת את ה-24e – מעמיס אופני המונע בחשמל. שפר חשפה לפני כשנה אב טיפוס ראשון של מעמיס חשמלי קומפקטי, אף הוא ניזון מסוללות Lithium-Ion, תחת השם שפר 23e וה-24e מהווה את הגרסה המתקדמת יותר והמוכנה לייצור שלו. בניגוד לשפר 23e מוצג השפר 24e כמוצר מוגמר שבכוונת היצרנית להתחיל לשווקו עד לסוף שנה זו. כאשר אנשי שפר מצהירים כי מדובר במעמיס הראשון והיחיד עד כה להצטייד עם מצברים מסוג זה. מדובר בהצהרה תמוהה, בעיקר לנוכח העובדה שאוואנט הפינית כבר החלה לשווק מעמיס אופני קומפקטי הניזון ממצברי Lithium-Ion – האוואנט e6 – כבר לפני מספר חודשים.
מצברי Lithium-Ion מצטיינים בתפוקה גבוהה, זמן עבודה ארוך, משקל קל יחסית למצברים אחרים וזמן טעינה קצר במיוחד; בשפר טוענים כי ניתן יהיה למלא 80% מהמצברים ב-24e תוך פחות מחצי שעה מהחיבור למקור מתח. מצברים מסוג זה מתיימרים גם להציע אמינות גבוהה ושרידות לאורך זמן, ומסיבה זו מעניקה שפר אחריות עבורם לחמש שנים או 5,000 טעינות – הקודם מבין השניים.
המעמיס החשמלי החדש של שפר מיועד מן הסתם בראש ובראשונה לעבודה במקומות בהם חלות מגבלות רעש ופליטת מזהמים; בין אלו ניתן למנות עבודות בשירות מוניציפלי, בחצרות בתי חולים או מוסדות ציבור, בגננות ובפיתוח נופי, במשתלות, בתוך מבנים, בתי עלמין, גני חיות, אתרי תיירות וכמובן שבמגזרי החקלאות השונים, בעיקר בקרבת בעלי חיים, דוגמת רפתות, דירים, לולים וחממות.
בנוסף ליתרון שבהינע החשמלי מדובר במעמיס קומפקטי וזריז המתיימר לפעול בהצלחה במקומות מוגבלים וקשים לתנועה ותמרון. משקלו הקל – פחות מ-2.5 טון, לטענת אנשי היצרנית – מאפשר הובלה נוחה יחסית ממקום למקום. נתון זה נשמע תמוה במקצת, שכן משקלו של ה-2445 עליו מבוסס ה-24e, והמצויד במנוע דיזל קונבנציונלי, עומד על 2.6 טון. גובה ההעמסה המרבי הוא 2.5 מטרים כאשר נתון כושר ההרמה המרבי טרם פורסם; ניתן להעריך כי מדובר בנתון דומה למוכר מה-2445, שם מדובר בכושר הרמה מרבי של קצת יותר מ-1.5 טון.

מעמיס אופני חשמלי Schäffer 24e

מעמיס אופני חשמלי Schäffer 24e

שפר 24e מבוסס מכאנית על שפר 2445 הוותיק יותר בהיצע – מעמיס קומפקטי פירקי במשקל עבודה של 2.6 טון בקירוב המונע באמצעות מנוע קובוטה (דיזל) המציע 45 כ"ס. באופן חריג מצהירה שפר על משקל עצמי נמוך יותר – 2.5 טון – לגרסה החשמלית בהשוואה לגרסת הדיזל עליה היא נשענת, וזאת למרות משקלם הגבוה בדרך כלל של המצברים. ייתכן ומדובר בהצלחת היצרנית למזער למינימום את צבר המצברים, כך שמשקלם הכולל ירד מתחת למשקל המנוע ב-2445.
בשפר 24e מותקנים שני מנועים חשמליים, כאשר האחד אחראי להנעת הכלי (באמצעות אספקת חשמל להנעת המשאבה ההידראולית האחראית להינע) והשני אחראי לספק כוח למערכת ההידראולית המניעה את זרועות הכף והכף עצמה, או הציוד האחר המחובר לקצה הזרועות (מטאטא, חובק, פטיש וכיו"ב).
שפר תציע את ה-24e עם שתי חבילות מצברים לבחירה – סטנדרטית ומוגדלת, המאפשרת הכפלת זמן העבודה בין הטעינות. מדובר בהספקים דומים בשני המקרים, כאשר ההבדל הוא רק בזמן העבודה המתאפשר.
כאמור, בשפר מתעתדים להתחיל בשיווק המעמיס החשמלי החדש עד לסוף שנה זו. במידה והיצרנית תעמוד ביעד זה, סביר להניח שהשיווק יחל באופן מוגבל ומבוקר, עד שהכלי ייכנס להיצע הסטנדרטי של שפר. מסיבה זו ככל הנראה טרם פורסם מפרט טכני מלא של ה-24e.
יבואנית מעמיסי שפר לארץ היא חברת אגרו תמיר מכפר תבור.