מחפר קומטסו HB365LC-3 Hybrid

באגר היברידי 36 טון מקומטסו

מחפר קומטסו HB365LC-3 Hybrid

מחפר קומטסו HB365LC-3 Hybrid

כשנתיים לאחר חשיפתו הרשמית, אז עדיין כאב טיפוס לפני ייצור, מושק עתה כמוצר מוגמר המחפר ההידראולי ההיברידי החדש של קומטסו לשוק האירופאי ונגזרותיו – HB365LC/NLC-3. בשנתיים האחרונות עבדו באגרים מדגם זה ביפן, במסגרת בחינות וניסוי אחרונים בשיתוף לקוחות נבחרים, בטרם הוחלט על ייצור סדרתי והפצה בשווקים נוספים בעולם, בהם קומטסו פעילה.

מחפר קומטסו HB365LC-3 Hybrid

מחפר קומטסו HB365LC-3 Hybrid

הבאגר החדש מוצע בשתי גרסאות בסיס שונות: קומטסו PC365LC‐3 סטנדרטי, ובגרסה צרה יותר תחת השם קומטסו PC365NLC‐3. בשני המקרים מדובר במשקלי עבודה של 36-37 טון בקירוב.
מה שהיה עד לא מזמן נחלת הציוד המכני ההנדסי הכבד ביותר, קרי: הינע היברידי המשלב בין מנוע בעירה פנימית למנוע/הינע חשמלי, הופך מקובל, מתאים ונכון יותר ויותר גם בציוד קומפקטי יותר. קומטסו היתה הראשונה להציג באגר היברידי קומפקטי יחסית (סגמנט ה-20 טון בקירוב) בייצור סדרתי – הקומטסו PC200-8 Hybrid שהוצג ב-2008, כאשר שלוש שנים מאוחר יותר צורף הקומטסו HB215LC-1 להיצע (ב-2011).

מחפר קומטסו HB365LC-3 Hybrid

מחפר קומטסו HB365LC-3 Hybrid

המחפר ההיברידי החדש מתבסס על המחפר הסטנדרטי הוותיק יותר של קומטסו – קומטסו PC360LC-11 ועל גרסתו הצרה – קומטסו PC360NLC-11. למעשה ברוב המכלולים והנתונים הוא זהה לו, כאשר ההבדל המהותי ביניהם הוא בהוספת מנוע חשמלי הניזון ממצברים הנטענים תוך כדי עבודה, והנכנס לפעולה כ"עזרה" לפי הצורך. המנוע החשמלי מניע את חלקו העליון של המחפר על צירו, ובכך חוסך אנרגיה רבה ממנוע הדיזל. המצברים נטענים באמצעות מערכת אגירת אנרגיה מתקדמת המנצלת כוחות קינטיים הנוצרים בעת עצירת ירידת הזרוע או הכף, וכוחות אלו מוסבים לחשמל המטעין את המצברים. אלו האחרונים מזינים מנוע המפיק 53 קילו-ואט (כ-72 כ"ס) המצטרפים להספק מנוע הדיזל המייצר כאן 257 כ"ס. המנוע החשמלי נכנס לפעולה באופן אוטומטי, מבלי שהמפעיל צריך להיות מעורב, בכל פעם שסל"ד המנוע עובר רף מסוים; מבחינת המערכת היא מפרשת את העלייה בסל"ד כעלייה במאמץ מנוע הדיזל, ואז מוכנס המנוע החשמלי לפעולה. בקומטסו טוענים שגרסאות ה-PC365 חסכוניות בלא פחות מ-20% בצריכת הדלק שלהן, בהשוואה לגרסאות ה-PC360 הסטנדרטיות.
קומטסו PC365LC‐3 ההיברידי החדש מתחרה בראש ובראשונה ישירות בקטרפילר 336E Hybrid המוצע באותה קטגוריית המשקל, פחות או יותר, והנו בעל מערכת היברידית דומה, שעיקרה מנוע חשמלי העוזר בסיבוב חלקו העליון של הבאגר, במטרה לחסוך דלק ממנוע הדיזל. על פניו, מציע הבאגר ההיברידי של קומטסו הספק משולב גבוה יותר (329 לעומת 308 כ"ס) ומהירות סיבוב גבוהה יותר (9.5 בהשוואה ל-9.0 סיבובים לדקה) בהשוואה לקטרפילר המתחרה; להשוואה המלאה בין שני המתחרים, כמו גם בינם לבין 2 מתחרים נוספים בקטגוריה – לחצו על התמונה למטה וכנסו לקטלוג שלנו:

יבואנית קומטסו לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה. מהחברה נמסר לנו כי מדובר בכלי בעל יתרונות משמעותיים בעיקר בצריכת הדלק, וכי ייבואו לארץ נשקל בחיוב עם כוונה לייבאו בעתיד הקרוב