קומטסו PC210LCi‐11

הבאגר החכם של קומטסו

קומטסו PC210LCi‐11

קומטסו PC210LCi‐11

קומטסו היפנית משיקה מחפר הידראולי זחלי חדש בקטגוריית ה-22-23.5 טון בקירוב; מדובר בקומטסו PC210LCi‐11 החדש, המבוסס על המחפר הוותיק יותר קומטסו PC210LC‐11, אך בתוספת מערכות אלקטרוניות וממוחשבות מתקדמות בדמות חבילת ה-intelligent Machine Control של היצרנית, ומכאן תוספת האות i לשם הדגם.

קומטסו PC210LCi‐11

קומטסו PC210LCi‐11

בקומטסו טוענים כי הוספת מערכת ה-intelligent Machine Control הופכת את המחפר החדש למתקדם, ליעיל ולחסכונית בקטגוריה שלו, בעיקר הודות ל"עזרה" שהמערכת מעניקה למפעיל בכל הקשור למיקום חוזר מדויק של הכף ו/או הזרועות, ליכול לשחזר פעולות ברמת דיוק גבוהה ולאפשרות הנוחה לחזור אל נקודות קבועות במהירות ובדיוק מרבי ללא הצורך בהתערבות המפעיל. בין היתר, כדוגמא, מונעת המערכת חריגה של הכף מעבר למרחק או עומק החפירה הרצוי – כפי שהמפעיל הגדיר – ובכך לא רק מונעת חריגות בביצוע, אלא מאפשרת למפעיל לעבוד "בראש שקט" ובמהירות, ללא הצורך להתעכב על דיוק וחזרה דקדקנית על כל פעולה. המערכת מאפשרת גם מעקב יעיל של הכף אחר טוואי החפירה המבוקש, ובשל לקיחת האחריות לביצועי משימות אלו מידי המפעיל – מתאפשרת עבודה רציפה, מהירה וקלה הרבה יותר, בהשוואה לציוד מתקדם פחות. בקומטסו טוענים כי בשורה התחתונה "משפרת מערכת ה-intelligent Machine Control באופן דרמטי את הספק העבודה ביחידת זמן ואת ירידת עלות העבודה ליחידת זמן", כפי שנמסר מקומטסו.
קומטסו PC210LCi‐11 מוצע במשקלי עבודה הנעים מ-22,120 עד 23,580 ק"ג, תלוי בתצורה ובאבזור. המנוע הוא מתוצרת קומטסו המציע 165 כ"ס, והעומד בתקני EU שלב 4 האירופאיים. בנוסף למערכת ה-intelligent Machine Control מוצעת בבאגר זה גם מערכת הטלמטיקה COMTRAX המאפשרת דיאגנוסטיקה מרחוק ברמה גבוהה ומעקב אחרי תקלות ותפעול הכלי. עוד משווקת עם הכלי התוכנית Komatsu Care, תוכנית טיפולים שוטפים עד 2000 שע"מ והחלפות של DPF למשך חמש שנים, ועוד.

קומטסו PC210LCi‐11

קומטסו PC210LCi‐11

הוספת מערכות העזר האלקטרוניות והממוחשבות המתקדמות לבאגר החדש הובילו לעיצוב מחדש של סביבת המפעיל, עם דגש על מסך מרכזי חדש ונוח לצפייה; המסך החדש הוא בקוטר 12.1", צבעוני ובעל יכולת שידור מדויקת של מצב הכף, הזרוע ופונקציות נוספות. המערכת המתקדמת מגובה בכמה וכמה חיישנים המאפשרים מעקב והצגת נתונים נוספים, כמו תוצאות פעולות עתידיות, משקל, כיוון מצבים חוזרים של הכף (זווית, גובה וכיו"ב), מעקב מדויק אחר העבודה בשטח באמצעות מערכות ניווט ומיקום מתקדמות (מבוססות GPS) ועוד. שיווק ומכירות המחפר החדש PC210LCi‐11 מבית קומטסו כבר החלו. יבואנית קומטסו לישראל היא חברת ניו פלדמן מחיפה.

איך קומטסו PC210LCi‐11 בהשוואה למתחרים? לחצו על התמונה וכנסו אל מנגנון השוואת הצמ"ה הייחודי שלנו: