הביטחון של Genie

במה Genie עם חיישני הגנה

במה Genie עם חיישני הגנה

יצרנית ציוד ההרמה האמריקאית ג'ני (Genie) חשפה מערכת הגנה חדשה למפעילי במות הרמה בשם Lift Guard Contact Alarm system. מדובר במערכת המתבססת על גששים שבראשם חיישני מגע המותקנים על מסגרת הבמה (המעקה) עליה עומדים המפעילים, והממוקמים קצת מעל לגובה ראשי העובדים. ברגע שהחיישנים באים במגע עם גוף כלשהו (וזה יכול להיות תקרה, קיר, קורה או כל מכשול אחר בגובה) הם מפעילים מערכת התראה המשמיעה התרעה קולית ו-ויזואלית, משדרת במקביל למרכז בקרה (מחשב נייד, נייחס, סמארטפון או טאבלט) ועוצרת מיידית את תנועת הבמה. המפעיל – הממוקם בתוך הסל – יוכל להמשיך ולהפעיל את הבמה, אך בכדי להרחיקה ממקור הסכנה ולצאת למקום מוגן. המשך התנועה כפי שהיתה – לא תתאפשר, בגלל שהמערכת מזהה בכך סכנה.
בג'ני מסבירים כי הצעת מערכת הבטיחות החדשה נועדה כמובן להגביר את רמת הבטיחות של המשתמשים בציוד של החברה, אך בנוסף נועדה להעלות את רמת הבטיחות של מפעילים מנוסים פחות, בעיקר מהסוג השוכר ציוד הרמה ואינו רוכש אותו. מעבר לחיסכון בפגיעה פיסית בעובדים, מדובר בחיסכון משמעותי בזמן ובעלויות, שכן כל פגיעה של במת הרמה בגוף נייח מובילה לנזק – הן לבמה והן לסביבה. הוספת מערכת ההגנה אמורה למזער מצבים כאלו, אם לא להעלימם לגמרי.
מערכת ה-Lift Guard Contact Alarm system נחשפה זה עתה בארה"ב ובאנגליה כמעט במקביל, כאשר במהלך הימים הקרובים תיחשף רשמית גם באוסטרליה ומאוחר יותר בשווקים נוספים בהם ג'ני פעילה. המערכת מתאימה לכל סדרות במות ההרמה של היצרנית המיוצרות מאז 2011, וייצורה הסדרתי יחל בסוף שנה זו. יבואנית ג'ני לארץ היא חברת אמיר הנדסה מפתח תקווה