מצלמת רוורס ל-Bobcat


מומחית המיני מעמיסים והמעמיסים הטלסקופיים האמריקאית בובקט (Bobcat) החלה לשווק ערכה להתקנה על ציוד קיים של מצלמה אחורית מתוצרתה; מדובר בתוספת בטיחותית מהותית שנועדה לאפשר למפעיל לראות את הנעשה מאחורי הכלי בכל רגע נתון, דרך מסך המותקן בתוך הנקבינה, ללא הצורך לסובב את הראש לאחור או להתמודד עם שטחים 'מתים'. מן הסתם חשובה ביותר היכולת לראות את הנעשה מאחורי הכלי כאשר הכלי פועל במקומות צפופים וקשים לתמרון, לא שכן בקרבת בני אדם או כלים נוספים – מה שמגביר את הסכנה להתנגשות ופגיעה.
ערכת המצלמה נכנסת לפעולה באופן אוטומטי בכל זמן שמשולב הילוך לנסיעה (לפנים או לאחור) ומשדרת את התמונה למסך בקבינה. למערכת הגנה מובנית בפני נפילות מתח ועליות מתח רגעיות כמו גם בפני רעידות ומכות. המצלמה עמידה בפני חדירת אבק ומים, ובטמפרטורות שבין מינוס 40 עד 85 מעלות צלסיוס.

הערכה כוללת כמובן את המצלמה עצמה, המותקנת באחורי הכלי. המצלמה מותקנת בתוך מגן פלדה המוברג על חופת המנוע או כל חלק בולט אחר בכלי (תלוי בסוג המכונה ובתצורתה), והיא משדרת את התמונה אל מסך LCD צבעוני בקוטר 4.3" (כ-11 ס"מ) המותקן בקבינה, אל מול פני המפעיל. כמובן שבערכה כלול כל החיווט הנדרש. למצלמה זווית צילום אופקית של 118 מעלות ואנכית של 89 מעלות, והיא מסוגלת להתאים עצמה לצילום בתנאי אור בוהקים או חושך, בהתאם לצורך.
Bobcat מציעה את ערכת המצלמה האחורית באמצעות סוכניה ברחבי העולם, והיא ניתנת להזמנה עם ציוד חדש או להתקנה בדיעבד על ציוד משומש – הן על ידי סוכני המותג (כשעתיים עבודה) והן באופן עצמאי, כערכה להתקנה עצמית הכוללת הוראות התקנה מפורטות. בשלב זה לא פורסמו מחירים. יבואנית בובקט לארץ היא חברת אמקול