מלגזה חשמלית Carer A/X

Carer – האופציה החשמלית

מלגזה חשמלית Carer A/X

מלגזה חשמלית Carer A/X

יצרנית המלגזות האיטלקייה קארר (Carer) משיקה סדרת מלגזות חשמליות חדשה תחת השם A/X. מדובר במלגזות Heavy duty שממוצבות מול מלגזות דיזל חזקות בקטגוריית המשקל שלהן, במסוגלות להרים מטענים במשקל 8.0 עד 10.0 טון. נציין כרקע ש-Carer מייצרת מלגזות חשמל (בלבד) מאז היווסדה 1976 עם התמחות במלגזות בינוניות וכבדות, כאלטרנטיבה למלגזות המונעות מנועי דיזל, כמקובל בדרך כלל בקטגוריות משקל אלו.
סדרת המלגזות החדשה A/X תוכננה בראש ובראשונה לפעול במגזרי הלוגיסטיקה של ייצור ושיווק משקאות, תעשיית העץ, הפלדה, מפעלי ייצור והבטון. הרעיון הוא להציע אלטרנטיבה ראויה ועתירת הספק וביצועים למלגזות עם מנועי בעיקרה פנימית, תוך הצגת היתרונות המובהקים שבהינע החשמלי, בראשם אפס פליטת מזהמים, רמות רעש נמוכות משמעותית ועלויות תפעול זולות יותר; אלו האחרונות מתיימרות להגיע עד לכדי חיסכון של 90% בשוטף ביחס למלגזות דיזל מקבילות – כך מדווחת היצרנית על סמך בחינות וניסויים שבוצעו בתעשיית המשקאות לפני תחילת שיווק הכלים החדשים. עלויות הטיפולים והתחזוקה מתיימרות לעמוד על כ-30% ביחס לאלו שנמדדו בכלים סטנדרטיים, מונעי מנועי דיזל מקבילים.

מלגזה חשמלית Carer A/X

מלגזה חשמלית Carer A/X

המלגזות החדשות מסדרה A/X מצוידות בשני מנועים מניעים – אחד לכל זוג גלגלים קדמיים, המאפשרים מהירות נסיעה של עד 20 קמ"ש, ו"ביצועי תאוצה חסרי תקדים בקטגוריה", לטענת אנשי היצרנית. אופציות חבילות המצברים מאפשרות התקנת מערכות של 1,680 או 1,720 אמפר-שעה (96 וולט), עם אפשרות לפעולה רציפה של עד 12 שעות עד לצורך להטענה מחודשת, תלוי בעומס וסוג העבודה כמובן. לטובת תפעול נוח וקלות תחזוקה חולקו המצברים לשתי 'חבילות' הממוקמות בנפרד, במטרה לאפשר הוצאת כל 'חבילה' על ידי אדם אחד עם מלגזון סטנדרטי ללא מאמץ מיוחד.
למלגזות מהירות הרמה של חצי מטר לשנייה, כאשר באופן תמוה החברה לא מפרסמת את גובה ההרמה המרבי האפשרי. מרכז הכובד הוא בגובה 600 או 900 מ"מ, תלוי במשקול ובגרסה.
מלגזות Carer מיובאות לארץ על ידי חברת אמקול