מחפר יונדאי HX130LCR

מחפר קומפקטי חדש מיונדאי

מחפר יונדאי HX130LCR

מחפר יונדאי HX130LCR

יונדאי משיקה מחפר זחלי חדש בשם HX130LCR המתמודד בקטגוריית המשקל של 13.5 טון בקירוב. מדובר במחפר שחלקו האחורי אינו בולט מעבר לרוחב הכלי, ולפיכך מתוכנן לפעול (גם) בסביבה צפופה וקשה לתמרון (LCR=Light Compact Radius). ל-HX130LCR עומק חפירה מרבי של כ-5.6 מ' וטווח הגעה אופקי מרבי של כ-8.2 מ'.
המחפר החדש מונע באמצעות מנוע פרקינס המציע כאן 73.6 כ"ס והעומד בתקני Tier 4 Final. המנוע החדש יחד עם רענון ושיפור המערכת ההידראולית מבטיחים מהירות פעולת זרועות מהירה בעד 13% יותר בהשוואה לדגמים עדכניים של יונדאי בקטגוריית משקל דומה, יחד עם הבטחה לחיסכון של 10% בממוצע בצריכת הדלק.
תא המפעיל כולל מסך מגע בקוטר 8". כאופציה מוצעת מערכת מצלמות היקפיות המשדרות את הנעשה סביב לכלי אל המסך. מערכת המצלמות המתקדמת כוללת יכולת זיהוי תנועה סביב לכלי בשעת העבודה, ומזהירה את המפעיל עם אותו קולי וסימון על המסך עם כל התקרבות של אדם או כל עצם נע אחר בטווח 5.0 מטרים ופחות.
המערכת ההידראולית החדשה כוללת מנגנון ציפה אוטומטי המקל פעולות יישור או כאלו הדורשות שמירה על קרקע מפולסת בעת ביצוע הפעולה. כמו כן מוצעת מערכת המעטה את פעולת הצידוד בכדי לאפשר עבודה מדויקת יותר, בעת הצורך.
יונדאי HX130LCR מוצע גם בגרסה עם להב לייצוב הנקראת HX130LCRD ומשקל העבודה שלה הוא כ-14.2 טון. יתר הנתונים דומים לאלו של הגרסה הסטנדרטית, ללא הלהב. יבואנית ציוד מכני הנדסי של יונדאי לארץ היא חברת אפקו ציוד