מקרצפת אספלט Wirtgen

פרטים ראשונים: ג'ון דיר רוכשת את Wirtgen Group

מקרצפת אספלט Wirtgen

מקרצפת אספלט Wirtgen

ג'ון דיר מפתיעה עם הודעה בדבר סגירת עסקה לרכישת Wirtgen Group הגרמנייה; זו האחרונה הנה שחקן מוביל בתחום הציוד לסלילה ובבעלות הקבוצה החברות Wirtgen (ציוד לקרצוף ומחזור אספלט), VÖGELE (מכונות סלילה), HAMM (מכבשים), KLEEMANN (מגרסות) ו-BENNINGHOVEN (מחזור וייצור אספלט).

מגרסה kleemann

מגרסה kleemann

Wirtgen Group היתה חברה בבעלות פרטית (משפחת Wirtgen) שגלגלה מחזור מכירות של כ-2.25 מיליארד יורו בשנה הקודמת. החברה מעסיקה כ-7,000 עובדים ובבעלותה מפעלי ייצור בגרמניה, דרום אמריקה, סין והודו.

מפזרות אספלט VÖGELE

מפזרות אספלט VÖGELE

היקף העסקה המדווחת עומד על כ-5.2 מיליארד דולר. ההודעה בדבר הרכישה דנן מעוררת הדים וגלים ברחבי עולם הציוד הכבד, שכן מדובר ברכישה רבת משמעות – בעיקר עבור ג'ון דיר – שבכך ממשיכה לאותת (בגיבוי מעשי) על הרחבת ההשקעות והכניסה אל שוק הציוד המכני ההנדסי והציוד הכבד.
Wirtgen Group מיוצגת בארץ על ידי חברת צ.ל.ע מעמק חפר; ג'ון דיר מיוצגת בישראל על ידי מפרם – שמשרדיה ממוקמים אף הם בעמק חפר, מאות מטרים ממתחם צ.ל.ע.
פנינו אל שתי החברות לברר האם הרכישה תשפיע על זיכיונות Wirtgen Group בישראל. מעוז סואץ, מנכ"ל צ.ל.ע, העביר אלינו הודעה רשמית מטעם Wirtgen Group בה נכתב בין היתר כי "מערך הנציגויות והסוכנים של הקבוצה לא ישתנה", קרי: צ.ל.ע תמשיך להיות נציגת הקבוצה בארץ. בפנייה למנכ"ל מפרם, עמיר קליין, נאמר לנו כי בשלב זה טרם הוחלט לגבי החלוקה האזורית ומיקומה של ישראל בה . יש לציין כי עד כה לא עסקה יבואנית ג'ון דיר לארץ ביבוא הציוד המכני ההנדסי של המותג.

מכבשי Hamm

מכבשי Hamm