Mustang 4200V

רענון היצע המיני מעמיסים ב-Gehl וב-Mustang

Mustang 4200V

Mustang 4200V

החברות הבנות, הזהות במוצריהן של מאניטו הצרפתייה – גהל (Gehl) ומוסטנג (Mustang) – מרעננות את היצע המיני מעמיסים מתוצרתן עם גרסת קצה חדשה, גדולה וחזקה מקודמותיה, וגרסה קומפקטית חדשה המחליפה גרסאות וותיקות יותר בהיצע.
בהשקה במקביל של שתי היצרניות שנערכה זה עתה בארה"ב נחשפו היעים האופניים הגדולים והחזקים אי פעם של שתי היצרניות, להם שיטת הרמה וורטיקלית (Vertical Lift). מוסטנג 4200V ואחיו התאום (הזהה, למעט צביעה וגרפיקה) גהל V420 מצויידים במנוע דויץ המציע 120 כ"ס. רוחב כלים אלו הוא 202 ס"מ והגובה הכולל עד לקצה גג הקבינה הוא 208 ס"מ. כלים אלו מציעים יכולת הרמה מרשימה של יותר מ-1.9 טון; הם מחליפים בהיצע את המוסטנג 4000V והגהל V400 שהיו עד כה החזקים בליין היצרניות. שתי האחרונות צוידו במנועי קאמינס עם 99 כ"ס והציעו יכולות הרמה נמוכות יותר.
הספק המנוע המרשים אצל שני היעים האופניים החדשים מגובה במשאבה הידראולית חזקה (154.4 ליטר/דקה – החזקה בסגמנט) המאפשרת נשיאת והפעלת מגוון ציוד הידראולי בקצה הזרועות. בגהל ובמוסטנג מייעדים מיני מעמיסים חדשים אלו מן הסתם לעבודות אופייניות לסוג כלים שכזה, אך בעומס ובעצימות מלאה, בעיקר למפעילים הנדרשים למלוא העוצמה שכלים מסוג זה יכולים להעניק, או לנדרשים ליכולות הרמה והעמסה גבוהות במיוחד; כוח הפריצה בכף גבוה ב-3% ביחס לדגמים הקודמים, ועומד אצל שני הכלים התאומים על 3,863 ק"ג.

שירות חינם: איזה מיני מעמיס מתאים לכם? לחצו לכל הדגמים הנמכרים בארץ, עם אפשרות להשוואה ופנייה ליבואן!

שירות חינם: איזה מיני מעמיס מתאים לכם? לחצו לכל הדגמים הנמכרים בארץ, עם אפשרות להשוואה ופנייה ליבואן!

לא רק המנוע והמערכת ההידראולית טופלה בכלים החדשים; מעבר לצביעה ולגרפיקה עדכנית יותר, רועננה סביבת המפעיל באופן מעמיק, עם הבטחה להציע סביבת עבודה נעימה, בטוחה ונוחה יותר לאורך זמן. בין יתר החידושים מוצעים אצל כלים אלו מסך מגע גדול וחדש, המאפשר שליטה, בקרה והפעלת המערכות השונות בכלים באופן אינטואיטיבי ונוח יותר בהשוואה לכלים הוותיקים יותר. מעתה יכול המפעיל לבחור בין כמה שיטות הפעלה ושליטה בכלים – ג'וי-סטיק, שילוב רגליים/ידיים או תפעול בעזרת הידיים בלבד. גם נושא התחזוקה השוטפת בשטח טופל, ועתה מובטחות גישות נוחות וקלות יותר למכלולים הרלוונטיים, לצורך בדיקות וטיפולים. שני הדגמים מוצעים עם הכנה למצלמת רוורס (המהווה, לכשעצמה, אופציה בתשלום). הייצור והשיווק של הגהל V420 והמוסטנג 4200V יחל במהלך הרבעון השלישי של השנה.
קהל היעד העיקרי לכלים הגדולים החדשים של גהל ומוסטנג הם חקלאים, קבלני פיתוח סביבתי וגינון, קבלני ביוב וצנרת הפועלים בהיקפים גדולים וקבלני עבודות פיתוח ועפר.

GEHL R105

GEHL R105

לצד הדגמים הגדולים החדשים שהושקו, הוצגו גם יעים אופניים קומפקטיים חדשים, המחליפים דגמים וותיקים שייצורם יופסק. מדובר ב-Gehl R105 ובאחיו התאום הזהה (למעט השם והצביעה) Mustang 1050R, המחליפים צמד כלים וותיקים ומוכרים שייצורם יופסק; הגהל R105 מחליף את הגהל 3640E והמוסטנג 1050R מחליף בהיצע את המוסטנג 2026. כקודמיהם מיועדים כלים קומפקטיים אלו לעבוד בתנאי צפיפות וקושי בתמרון, לעבור במעברים צרים (רוחב הכלים הוא 123 ס"מ והגובה הוא 179 ס"מ – הנמוך בקטגוריה, כפי שמבטיחים אצל צמד היצרניות) ועדיין להציע יכולות הרמה מרשימות. תכונות כלים אלו מייעדות אותם לעבודות במקומות סגורים, מקורים, בתחומי החקלאות השונים, במשתלות ובכל עבודה המאפיינת מיני מעמיס – אך בתנאים עם מגבלות מקום וקושי לתמרון.
עם משקל עצמי של 1,816 ק"ג מדובר בכלים נוחים וקלים להובלה. ספק הכוח הוא כמקודם מנוע יאנמר המציע כמעט 35 כ"ס, אך העומד בתקני Tier 4 והמבטיח במקביל ירידה בצריכת הדלק בהשוואה לדגמים היוצאים. בגהל ובמוסטנג מדגישים כי דגמים חדשים אלו מצוידים בשלדה חדשה – חזקה וקשיחה מקודמתה ומערכת זרועות הרמה מחוזקות אף הן, במטרה להציע יכולות, עמידות ואמינות גבוהות בהשוואה לכלים אותם הם מחליפים. למרות הממדים הקומפקטים מסוגלים צמד המיני מעמיסים החדש להרים 477 ק"ג בכף, כאשר הוספת משקולות מאחור מעלה נתון זה לכדי 533 ק"ג. עוד נציין את תא המנוע, הכולל מעתה דלת גדולה ורחבה יותר, להקל את הגישה לצורך בדיקות ותחזוקה שוטפת. בדומה לאחים הגדולים החדשים, כך מוצע גם בדגמים הקומפקטיים יותר רענון מקיף לסביבת המפעיל, בין היתר עם צג דיגיטלי חדש וגדול יותר. המותג Gehl מיובא לארץ על ידי חברת נ. פלדמן. המותג מוסטאנג מיובא לארץ על ידי חברת דיזל הנדסה.