דחפור קטרפילר D5K2

CAT: שיפור הדחפורים (וידאו)

דחפור קטרפילר D5K2

דחפור קטרפילר D5K2

קטרפילר מודיעה בארה"ב על שדרוג 'מהמפעל' המתייחס לשדרת הדחפורים הקלים-בינוניים מתוצרתה, הכוללת את הדגמים D3 ועד D8, על גרסאותיהם השונות. מדובר בהוספת מערכת בקרת יישור אוטומטית (Grade Control) שתהווה מעתה חלק אינטגראלי של הכלי, המאפשרת עבודה מדוייקת וקלה יותר – ללא התערבות המפעיל, עם הבטחה לרמת איכות גבוהה יותר יחד עם מהירות גבוהה יותר בעבודה. בשורה התחתונה מובטחת עלייה בתפוקה – עד 50%, לטענת אנשי קטרפילר. המערכת היא קבועה ואין צורך להסירה – או חלקים ממנה – בסוף יום העבודה. כל המידע אודות פעולת המערכת – זוויות, המילוי הנדרש, עומק הלהב ועוד – מוצג דרך הצג הדיגיטלי הגדול בקבינה, אל מול פני המפעיל, שיכול לא רק לקבל את הנתונים אלא אף להפעיל, לשנות או לעדכן את המערכת לפי הצורך.

דחפור קטרפילר D3K2

דחפור קטרפילר D3K2

מערכת ה-Grade Control החדשה כוללת בין היתר מנגנון מיקום במרחב, חיישני תנועה, מרחק, רדאר וחיבור למערכת ניווט לווייני. חיישנים מעבירים מידע אל מחשב מרכזי, המנתח את המידע ומעביר הנחיות אל בוכנות הידראוליות המפעילות את הלהב לפי הצורך, במטרה להותירו בדיוק במקום הנכון בכל רגע. בנוסף "מתזמנת" המערכת בין תנאי הקרקע והעבודה (למשל: עומק החדירה אל הקרקע, כמות האדמה הנדחפת ועוד) לבין מערכת ההינע של הדחפור, במטרה להתאים באופן המיטבי בין פעולת הלהב למהירות הנסיעה. עוד תכונה ראויה לציון המוצעת במערכת ה-Grade Control החדשה היא מניעת חדירת הלהב מעבר לעומק מסוים – ללא קשר למצב הכלי ולסוג הקרקע.

דחפור קטרפילר D6T

דחפור קטרפילר D6T

בתוך כך מודיעה קטרפילר על הוספת מערכת ה-Slope Assist לדחפור CAT D6T כחלק מהאבזור הסטנדרטי. מדובר במערכת עזר המאפשרת למפעיל לשמור בקלות (למעשה: בלחיצת כפתור) על זווית הלהב בעבודות בשיפועי צד, ללא קשר למיקום וזווית הדחפור. עוד מאפשרת המערכת פעולות יישור, פילוס, גירוד או הזזת אדמה בזווית מבוקשת (לפנים או לאחור) באופן אוטומטי. זאת אומרת: אם נדרש שיפוע בדרך בזווית מסוימת, המערכת דואגת למקם את הלהב בדיוק במקום הנכון מתחילת העבודה, ללא קשר לתנודתיות ומיקום הדחפור.