מחפר טרקס TC85

מחפר 8.0 טון חדש מטרקס

מחפר טרקס TC85

מחפר טרקס TC85


טרקס משיקה מחפר קומפקטי חדש בקטגוריית המשקל של ה-8.0 טון בשם TC85. על-פי הפירוט בהודעתה של ענקית הציוד מכני הנדסי האמריקאית מהווה מחפר חדש זה "תשובה לדרישה הגוברת לציוד חפירה והעמסה בתנאי צפיפות ויכולות תמרון מוגבלות". מדובר במחפר עם 'זנב' קצר (שאינו בולט מעבר לקו הזחלים גם כאשר מוטה ב-90 מעלות הצידה) ואפשרות צידוד יחידת זרוע החפירה ביחס לנקודת חיבורה למרכב, כך שהכלי מסוגל לחפור גם לאורך קו הזחלים. במילים אחרות: המחפר החדש מסוגל לעבוד גם בתנאים בעלי רוחב תמרון הדומה לרוחב הכלי, ועדיין לחפור "לאורך הקיר" המדומה או המציאותי משני צדדיו.
טרקס TC85 החדש מיועד בראש ובראשונה לתחומי עבודות בניין ותשתית כליים, צנרת, אינסטלציה וביוב, עבודות חשמל או משימות מוניציפאליות כלליות. המנוע הוא דויץ בנפח 2.9 ליטר המייצר 75 כ"ס והעומד בתקני Tier 4 Final. המומנט המרבי מוצע כאן ב-1,600 סל"ד. במטרה לחסוך בצריכת הדלק מוצע המחפר החדש עם מערכת דימום מנוע אוטומטית כסטנדרט (בה ניתן לכייל את הזמן העובר מהפעם האחרונה שהמפעיל נגע במצערת עד לכיבוי עצמי של המנוע).
הטרקס TC85 שוקל 8,200 ק"ג והוא מוצע עם כפות סטנדרטיות בטווח הנפח שמ-87 ועד 305 ליטר. הוא מציע יכולות חפירה לעומק של עד 4.52 מ' וטווח הגעה אופקי של עד 7.72 מ'. ממדיו ומשקלו מאפשרים לטרקס להציעו עם זחלים מגומי, זחלים המשלבים גומי ומתכת או זחלי מתכת, בהתאם לדרישות. יבואנית טרקס לארץ היא חברת אפקו