מגדל תאורה אטלס קופקו HiLight V5+

צמד מגדלי תאורה מ-Atlas Copco

מגדל תאורה אטלס קופקו HiLight V4

מגדל תאורה אטלס קופקו HiLight V4


אטלס קופקו, יצרנית ציוד מכני הנדסי השבדית, משיקה צמד מגדלי תאורה חדשים – האחד מאיר באמצעות נורות metal-halide והשני מצוייד בנורות LED.
אטלס קופקו HiLight V4 מאיר באמצעות 4 נורות metal-halide ומיועד לספק אור ראוי לעבודה במגוון תנאי שטח וסוגי אתרי עבודה (4×1,000W). מגדל תאורה חדש זה מצוייד במנוע קובוטה דו-בוכנתי Z482 העומד בתקני Tier 4 Final המכויל לעבוד במהירות של 3,600 סל"ד.
באטלס קופקו HiLight V5+ מדובר בארבע יחידות הכוללות כל אחת ארבע נורות LED (בסה"כ 4x350W), כאשר עלויות התפעול וצריכת הדלק נמוכה בדגם זה משמעותית, בעיקר הודות לצריכה הנמוכה אותן דורשות נורות LED, למרות שרמת התאורה שלהן גבוהה במיוחד. גם במגדל תאורה זה מותקן מנוע הקובוטה Z482, אך כאן הוא מכויל לפעול בחצי המהירות (1,800 סל"ד) מאחר ונורות ה-LED דורשות פחות אנרגיה ביחס לנורות אחרות.
מגדל תאורה אטלס קופקו HiLight V5+

מגדל תאורה אטלס קופקו HiLight V5+


מיכלי הדלק בשני הדגמים הם בנפח 105 ליטר, אך בעוד שב-HiLight V4 כמות הדלק הזו אמורה להספיק בממוצע ל-50 שעות עבודה, ב- HiLight V5+מדובר בלא פחות מ-150 שעות עבודה, על אותו המיכל!
שני מגדלי התאורה החדשים תוכננו להיגרר בנוחות ובבטיחות על ידי רכב, הן בכביש והן בשטח, כאשר היצרנית מדגישה את המרכב והשלדה הקשוחים, הגלגלים הגדולים והמשקל הקל. גובה המגדל המרבי עומד על 7.5 מטרים והוא מסוגל לעמוד במהירויות של עד 80 קמ"ש – בשני הדגמים. שני מגדלי התאורה חולקים גם את אותו נתון המשקל, העומד על 694 ק"ג, ללא נוזלים. יבואנית אטלס קופקו לארץ היא חברת מ. בר תחזוקה בע"מ