מחפר קייס CX160D

באגרים חדשים לקייס (וידאו)

חטיבת הציוד המכני בקייס (CASE, בבעלות פיאט) מרחיבה את סדרת המחפרים החדשה 'קייס סדרה D' שני דגמים חדשים במשקלי עבודה של 13 ו-16 טון. הצמד החדש הוא קייס CX130D וקייס CX160D המצוידים שניהם במנוע איסוזו Tier 4 Final בנפח 3.0 ליטר, המייצר 102 ו-112 כ"ס, בהתאמה. בכך מורחבת סדרת המחפרים החדשה של קייס כלפי מטה, וכוללת עתה באגרים במשקלי עבודה הנעים מ-13.0 ועד 35.0 טון. סדרה D החליפה את סדרה C וכמו אצל יתר דגמי סדרה D החדשה מובטחים גם בקייס CX130D ובקייס CX160D סבבי פעולה מהירים יותר (ב-5%), מנועים חסכוניים ונקיים יותר ויעילות טובה יותר; בקייס טוענים כי החיסכון בדלק אצל צמד הבאגרים החדש מגיע לכדי 8% בממוצע בהשוואה לדגמים היוצאים אותם הם מחליפים – הקייס CX130C והקייס CX160C.

מחפר קייס CX160D

מחפר קייס CX160D


הבאגרים החדשים מצוידים במערכת בקרת משאבה הידראולית אלקטרונית, אשר יחד עם המשאבה החדשה – בעלת השסתומים המוגדלים – וחיישנים מתקדמים מאפשרים ניצולת גבוהה יותר וביצועים עדיפים ביחס לדגמי סדרה C המקבילים. למערכת הבקרה החדשה קוראים בקייס IHS – קיצור של Intelligent Hydraulic System. מערכת זו כוללת 4 חלקים עיקריים: בקרת זרוע – הורדה אוטומטית של סל"ד המנוע כאשר הזרוע יורדת; בקרת חיסכון אוטומטית – מורידה סל"ד כאשר אין עומס על המערכות ומכבה את המנוע אוטומטית לאחר זמן הניתן לקיבוע שהסל"ד בסרק; בקרת סיבוב – מפחיתה את עוצמת הספיקה של המשאבה ההידראולית כאשר הכלי מסתובב על צירו ללא מטען, ובקרת עומס חפירה – שיוני הספיקה ההידראולית באופן אוטומטי כאשר מתבצעת פעולת חפירה (העלאת הלחץ לרגע והחזרתו למצב נורמאלי לאחר סיום המעמס).
מערכת חוסכת אנרגיה נוספת היא בקרת עומס העבודה, המאפשרת בחירה מבין 3 מצבי עבודה, לפי הצורך: מהירות (כאשר מהירות הפעולה היא החשובה, בפחות עומס), עומס כבד ואוטומטי – המערכת מכוונת את פעולת המנוע לפי העומס באופן עצמאי.
שיפורים נוספים מתייחסים לזרועות – המתיימרות להציע חוזק וקשיחות עדיפים ביחס לדגמי סדרה C היוצאים, המרכב התחתון שחוזק – בין היתר הודות לשימוש בפלדה עבה יותר ואופציה לחבילת תאורה היקפית על בסיס טכנולוגיית ה-LED.
יבואנית הציוד הכבד של קייס לארץ היא חברת קרסו מוטורס. לחברה אין אתר אינטרנט