Cat 18M3 Motor Grader

מפלסת מחודשת מקטרפילר

Cat 18M3 Motor Grader

Cat 18M3 Motor Grader

קטרפילר ממשיכה ברענון היצע המפלסות שלה, ולאחר החלפת המפלסת 16M3 בגרסה מעודכנת ל-2016 לפני מספר חודשים, מגיע תור האחות הגדולה – קטרפילר 18M3 – להתחלף. שמות הדגם, אגב, נובעים מרוחב הלהב הסטנדרטי, העומד ב-16M3 על 16 רגל (כ-4.9 מ') וב-18M3 על 18 רגל (כ-5.5 מ').

Cat 18M3 Motor Grader

Cat 18M3 Motor Grader

ה-18M3 החדשה ל-2016 היא המפלסת השנייה בגודלה בהיצע CAT, שנייה רק למפלסת הענק M24 (להב ברוחב 7.3 מ', משקל עבודה של למעלה מ-65 טון והספק מנוע של 542 כ"ס). היא מציעה תוספת הספק ותפוקה של כ-5% בכל הילוך, בהשוואה ל-CAT 16M3, ומצוידת במנוע C13 ACERT בנפח 13.0 ליטר המייצר 309 כ"ס. מנוע זה עומד בתקני Tier 4 Final ומתיימר לא רק להיות נקי מהמנועים ששירתו דגם זה עד כה, אלא גם חסכוני יותר בצריכת הדלק (בקטרפילר לא מציינים מספרים לגבי נתון זה). המנוע מצויידת במערכת ניהול ממוחשבת המכונה VHP, קיצור של Variable Horsepower, ועיקרה העלאה והורדה אוטומטית של הסל"ד והמומנט ואיתם ההספק – בהתאם לתנאי העבודה, ומבלי לערב את המפעיל. כפועל יוצא "משתמש" הכלי בהספק המתאים ביותר בכל מצב, ובכך נחסך דלק ובלאי שלא לצורך, כאשר התנאים מאפשרים ביצוע העבודה בפחות מאמץ. בנוסף, מציע המנוע מצב Eco חסכוני, המקביל את סל"ד המנוע ל-1,900 והוא מומלץ בעת ביצוע עבודות קלות יחסית, בעומס נמוך. מצב Eco נכנס לפעולה על ידי המפעיל והוא ישים רק בהילוכים הגבוהים יותר (שישי ומעלה לפנים ורביעי ומעלה לאחור). בהילוכים הנמוכים הוא מתנתק אוטומטית, שכן המערכת "מבינה" שכעת נדרש יותר כוח. הגיר הוא מסוג power shift וכולל 8 הילוכים לפנים ו-6 לאחור.

Cat 18M3 Motor Grader

Cat 18M3 Motor Grader

כלי מעודכן ומרוענן זה מיועד לקבלנים מבצעים עבודות בהיקף גדול יותר משניתן לבצע עם הקטרפילר 16M3 וכלים קטנים יותר, כאשר בכל 'פס' ניתן לכסות שטח רחב יותר ובמהירות עבודה גבוהה יותר. הלהב הרחב יותר מאפשר גם עבודה בזוויות 'אגרסיביות' יותר של עד כ-8% יותר. זווית גדולה יותר זו של הלהב אמנם מקטינה את רוחב העבודה, אך מורידה מהעומס על הלהב – וכפועל יוצא: על המפלסת – ומאפשרת התמודדות עם חמר קשה, כבד או בעל התנגדות גדולה יותר.
המפלסת החדשה קטרפילר 18M3 תוכננה גם לעבודות במכרות פתוחים, דהיינו: תנאי עבודה הכוללים סכנת פגיעה במכלולים השונים, מסלעים ואבנים. לשם כך מוצע כאן מיגון מיוחד לסרן הקדמי, לחיבורי הגלגלים, מערכת ההגה וההינע הסופי. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים