JCB 90Z-1

השקה ב-JCB: מחפר 9-טון חדש – JCB 90Z-1

JCB 90Z-1

JCB 90Z-1

ביולי השנה חשפה JCB הבריטית את פרטי המחפר הבינוני-במשקלו החדש 90Z-1; הרעיון היה להציע מחפר הדומה בממדיו ובזריזותו לצמד המחפרים 85Z-1 ו-86C-1 שהושקו בנובמבר 2014, אך עם תוספת כוח וחיזוקים נוספים. ג'י. סי.בי. הציעה עם ה-90Z-1 מחפר בטווח המשקל של 8-9 טון, חזק יותר, כאמור, ועם תוספות נוספות המבטיחות קשיחות משופרת מחד וחיסכון בעלויות מאידך.
בתחילת ספטמבר הוזמנו להשקת הציוד החדש של JCB ל-2016 ובין היתר נחשף במעמד זה גם ה-90Z-1 באופן רשמי ומלא. כאמור לא במעט מתבסס ה-90Z-1 על 'אחיו' החלשים יותר, ה-85Z-1 ו-86C-1, ולפחות במבט ובמראה קשה להבדיל בין הצמד הוותיק יותר ל-90Z-1 החדש. כלי זה פותח – נכון, בדומה לשניים הוותיקים יותר – לשוקי ארה"ב ואירופה, על פי דרישות ספציפיות מצד יותר ויותר לקוחות. אלו חיפשו כלי בינוני-קומפקטי דוגמת ה-85Z-1 ו-86C-1, אבל, "אם אפשר – עם עוד קצת כוח". משקל העבודה של ה-90Z-1 הוא 8.9 טון, לעומת 8.6 טון ב-86C-1 ו-8.3 טון ב-85Z-1. כמנוע משרת ב-90Z-1 מנוע הקוהלר-JCB החדש והעדכני שאף הוא הוצג במסגרת אירוע ההשקה, וכאן הוא בגרסת ה-74 כ"ס שלו, חזק משמעותית מ-61 הסוסים המשרתים את צמד המחפרים החלש יותר.

JCB 90Z-1

JCB 90Z-1

במקביל למנוע החזק יותר שודרגה גם המערכת ההידראולית, וכאן מתורגמת תוספת הסוסים לכוח חפירה משופר ויכולת הרמה טובה יותר. המנוע מציע 2 מצבי עבודה – Eco ו-Heavy – בהתאם לכוח הנדרש, במטרה ליעל למקסימום את פעולתו, לטובת חיסכון בצריכת הדלק. במצב Eco החסכוני יותר מוגבל הסל"ד המרבי ועוצמת ספיקת המערכת ההידראולית למינימום, וכך ניתן לבצע משימות הדורשות פחות כוח תוך חיסכון בצריכת הדלק. הג'י.סי.בי. 90Z-1 החדש דורש גירוז כל 500 שעות מנוע ויחד עם גישה נוחה אל המכלולים הדורשים טיפול או בדיקה (בדומה לתכנון ולמבנה אצל ה-85Z-1 וה-86C-1) מתיימר להציע תחזוקה קלה ויעילה גם בשטח ובאתר העבודה. עוד מציינים ב-JCB את זחלי הגומי החדשים בדגם זה, המתיימרים להיות מחוזקים ועמידים יותר ביחס לשני 'אחיו' החלשים יותר.
יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.