מכבשי HAMM חדשים ל-2015

Hamm DV 70i

Hamm DV 70i

האם (HAMM) הגרמנייה הציגה במסגרת יום עיון והדגמות מקצועי של החברה האם שלה – Wirtgen – ארבעה מכבשים חדשים, שניים מהם משתייכים לסדרה חדשה של כלים קומפקטיים ו-2 מעבים את היצע מכבשי הטנדם בעלי שני הגלילים והיגוי כפול.
הסדרה הקומפקטית החדשה מכונה H-i ובהאם מדגישים כי אין להתבלבל עם סדרה H המוכרת והוותיקה יותר שלה, מאחר והסדרה החדשה פותחה מן המסד כחדשה, עם ייעוד שונה. מכבשים אלו נועדו לתפקד ולפעול במקומות צרים, בסמטאות, אתרי בניה צפופים, מתחת לקרקע וכדומה. מדובר בשלב זה בשני דגמים בלבד – H 5i ו-H 7i – ובמידה מסוימת ניתן להגדירם כ"הרחבה כלפי מטה" של סדרה H דנן. המכבש Hamm H 5i שוקל 4.5 טון משקל עבודה בעוד ה-HAMM H 7i שוקל כ-8.0 טון. שניהם תוכננו ונבנו ככלים קומפקטיים במיוחד, זריזים ונוחים ופשוטים לתפעול, מדגישים אנשי היצרנית; עם נתון אורך של כ-4.4 מ' אף מתייצב ה-H 7i החדש כקל בקטגוריה שלו. חידוש מעניין הוא בשיטת ההינע, כאשר בניגוד למקובל בדרך כלל ההינע הסופי לא נעשה באמצעות גלי הינע אלא באמצעות גלגלי שיניים המעבירים את הכוח מהיציאה מתיבת ההילוכים כלפי מטה – בדומה לשיטה המקובלת במשאיות אונימוג, למשל. שיטה זו מאפשרת הגדלת מרווח הגחון ויכולת עבודה תחת עומס בשיפועים גדולים יחסית, הודות להקטנת איבודי הכוח והויברציות בחלק האחורי של הכלי.
המנועים בשני המכבשים החדשים עומדים בתקני Tier 4 Final/EU4 ומייצרים 75.6 כ"ס, וכוללים מערכת חוסכת דלק ופליטת גזים רעילים מסוג 'עצור וסע', המכבה את המנוע עם לחיצה ארוכה על דוושת הבלם או לאחר זמן מה בסרק, ומניעה אותו מחדש עם הלחיצה על דוושת התאוצה, באופן אוטומטי.

HAMM H 5i

HAMM H 5i

גדולים יותר הם צמד מכבשי הטנדם החדשים של האם – ה-DV+ 70i וה-DV+ 90i. לכלים אלו משקלי עבודה של 7.0 ו-9.0 טון בהתאמה, ועיצוב החופות הקדמיות והאחוריות היחודי מעניק למפעיל – כך מבטיחים ב-HAMM – שדה ראייה מעולה וללא הפרעות לשני הכיוונים. יחידות הכוח בדגמי ה-DV+ 70i וה-DV+ 90i מציעות 76.4 ו-102.4 כ"ס, בהתאמה, והן עומדות בתקני Tier4 Final/EU4 ו-Tier 4i/3B בהתאמה.
בהאם מדגישים כי צמד המכבשים החדש הנו פרי פיתוח חדש, הנשען רובו ככולו על היזון חוזר ובקשות שנאספו מצד לקוחות וותיקים וחברות סלילה גדולות, במטרה להציע את "מכבש הטנדם המושלם" עבורן. יחד עם העדכונים בעיצוב החיצוני כוללים מכבשים אלו גם תא מפעיל חדש, שתוכנן לטובת נוחות תפעול מקסימלית ושדה ראיה מעולה. בין היתר אפשרו שינויים במיקומי תיבות חשמל, מערכות הגה ועוד התקנת שמשות – קדמית ואחורית – הנמשכות מטה, עד לרצפת תא המפעיל. שינויים אלו אפשרו גם התקנת מיכל מים גדול במיוחד, מה שמהווה כמובן יתרון באורך זמן העבודה הרציפה.

HAMM H 5i

HAMM H 5i

בתוך תא המפעיל מותקן כיסא חדש הניתן לסיבוב על צירו ב-180 מעלות, בהתאם לכיוון העבודה. מערכת שליטה ובקרה חדשה לגמרי בשם Easy Drive מתיימרת להציע קלות שימוש, דיוק ונוחות מרבית, בין השאר הודות לריכוז כל הפקדים הנדרשים ב'ג'וי-סטיק' מרכזי אחד, המתיימר להציע ארגונומיות מעולה ונוחות בעבודה עבור המפעיל גם לאורך זמן. עוד כולל תא המפעיל החדש שפע תאי אחסון, יציאות 12V ובידוד חדש המתיימר להציע רמות שקט חסרות תקדים בעבודה.
מ-HAMM לא נמסרו מפרטים מלאים, בכלל זה מידות ומשקלים, כמו גם נתוני מנועים – מעבר למצוין מעלה.