באגר 'כבקשתך' מ-JCB

JCB 90Z

JCB 90Z

בסוף 2014 השיקה JCB צמד מחפרי 8.0 טון חדשים – ה-JCB 86C וה-JCB 85Z. באגרים מתקדמים אלו היו הסנונית הראשונה בסדרת באגרים חדשה ועתירת ביצועים מבית JCB שתוכננו להתמודד בקטגוריית המשקל הקלה-בינונית דנן הנחשבת כתחרותית במיוחד בשווקים רבים. ביחס לדגמים קודמים צוידו שני המחפרים החדשים (סטנדרטי וגרסת זנב קצר, בהתאמה) מכף רגל ועד ראש במכלולים עדכניים, בהם מנוע ומערכת הידראולית חדשים, צנרת חדשה, מערכת חשמל, עיצוב חיצוני ופנימי חדשים וכיו"ב.

JCB 90Z

JCB 90Z

עתה משיקה JCB את הבאגרים החדשים 90C ו-90Z במשקל עבודה של 8.6 טון, הממשיכים את השקת הצמד 86C ו-85Z מהשנה שעברה, אך במשקל עצמי גבוה במקצת ועם מנועים חזקים יותר. אנשי ענקית הצמ"ה הבריטית טוענים שהביקוש לבאגר שיציע "חצי מידה" יותר מהצמד שהושק בשנה שעברה מגיע בעיקר מאירופה, מצד לקוחות רבים של היצרנית המתהדרת בקשר הישיר והיעיל עם לקוחותיה, קשר המשפיע רבות על סל, אופי, תכונות וביצועי המוצרים אותם היא מציעה.
העיצוב והמערכות הבסיסיות זהות למה שהכרנו ב-86C ו-85Z. המשמעות היא כי מעבר למראה – שלמעט שמות הדגם – זהה כאמור, נמצא גם את יחידת הבסיס דומה, קרי: תצורת H מאסיבית במיוחד המיועדת לספק בסיס איתן למחפר בכל תנאי עבודה. ב-JCB טוענים כי מדובר בבסיס המאסיבי והחזק בשוק. גם תא המפעיל החדש מה-86C ו-85Z מוצע כאן, וכמוהו ניתן להרימו בקלות יחסית לפנים בזווית 30 מעלות בכדי להגיע בנוחות לרוב המכלולים ואמצעי המדידה ובדיקה בכלי.
עיקר ההבדלים הם כאמור בתוספת הכוח והביצועים; גם בכלים חדשים אלו מדובר ביחידת כוח מבית קוהלר העומדת בתקני 3B/Tier 4-Final אך המייצרת 74 במקום 61 כ"ס. תוספת המשקל של כ-600 ק"ג מרוכזים בבסיס המחפר, לטובת שמירה על זריזות החלק העליות וכמובן – הגברת היציבות והורדת מרכז הכובד. ביחס ל-86C ו-85Z מציעים הבאגרים החדשים 90C ו-90Z כוח פריצה וכוח קריעה חזקים יותר יחד עם יכולת הרמה משופרת. עומק החפירה המרבי עומד על כ-415 ס"מ והגובה המרבי אליו ניתן להגיע עם ציר הכף הוא 542 ס"מ. טווח ההגעה המרבי (הנקודה הרחוקה ביותר אליה יכולה הכף להגיע, אופקית) הוא כ-739 ס"מ.

JCB 90Z

JCB 90Z

המערכת ההידראולית מציעה ספיקה גבוהה במקצת ביחס לצמד הבאגרים 86C ו-85Z אך בדומה למערכת שהוצגה באלו האחרונים טוענים ב-JCB כי גם כאן בוצעה הקפדה מרבית בשימוש במכלולים איכותיים ועמידים ביותר, במטרה לאפשר ניצולת מרבית של הכוח ההידראולי, עם מינימום בזבוזי אנרגיה ואפשרות לפעולות מהירות ומדויקות ביותר. מערכת ניהול ההידראוליקה מאפשרת התאמה – לאחר כיול – לשימוש בציוד שונה בלחיצת כפתור. זאת אומרת, בשל איכות המכלולים ודיוק פעולת המערכת ההידראולית ניתן בקלות לעבור לספיקה המדויקת הנדרשת בהפעלת כל ציוד נרתם ומתחבר, ללא הצורך לבצע התאמות נפרדות, אלא רק בלחיצת הסימן המתאים על מסך המגע בקבינה. זה האחרון מציע אייקונים גדולי, צבעוניים וקלים לזיהוי וכאמור – תפעול ידידותי וקל ביותר, גם למפעילים (יחסית) חסרי ניסיון או היכרות עם מערכות ממוחשבות, מדגישים ב-JCB. בנוסף ניתן לבחור בין 2 מצבי עבודה, בהתאם לעומס ולכוח הנדרש: Eco לעבודה בעומס נמוך ולתנועה מנהלתית, ו-Heavy לעבודה בעומס גבוה. מבחינת הכלים עיקר ההבדל הוא בגובה הסל"ד אליו יכול המנוע להגיע בכל מצב, וכפועל יוצא – ההספק המרבי והספיקה של המערכת ההידראולית. הודות לתכונות אלו, מציינים עוד ב-JCB, מוצעת התאמה מרבית בין פעולת המערכת ההידראולית והמנוע, לבין צורכי העבודה, כך שבשורה התחתונה מציעים הבאגרים החדשים יעילות גבוהה ביותר, המובילה לחיסכון בבלאי, בעלויות התחזוקה ובצריכת הדלק.
רשימת התוספות בתשלום כוללת מגוון סוגי וגודלי מיגונים ורשתות, וכמובן – אינספור כפות וציוד נוסף המתחבר לקצה הזרוע. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.