מהפיכת הערבול של CIFA

Cifa Energya

Cifa Energya


יצרנית מערבלי הבטון האיטלקייה ציפה (Cifa) תשיק באפריל, במסגרת תערוכת Intermat 2015 בפאריז מערבל בטון חדש בשם Energya; בשלב ההשקה יוצגו 2 דגמים: E8 בנפח 8.0 מ"ק ו-E9 בנפח 9.0 מ"ק. ייחודו של המערבל החדש הוא בהיותו היברידי, קרי: מונע באמצעות שילוב בין אנרגיה ממנוע בעירה פנימית, ואנרגיה המגיעה ממנוע חשמלי.
Cifa Energya

Cifa Energya


"מדובר בפתרון מהפכני", מדגישים ב-Cifa, "המאפשר הפעלת מערבל בטון סטנדרטי, המותקן על משאית, גם במקומות סגורים, מיושבים בצפיפות או שמכל סיבה אחרת לא ניתן להפעיל בתחומם מנועים הפולטים גזי פליטה רעילים". חשוב להזכיר בהקשר זה כי באירופה – בעיקר – הופכים עוד ועוד מרכזי ערים למקומות אליהם אסורה הגישה עם רכב הממונע במנוע סטנדרטי, מאחר ותקנות זיהום האוויר הולכות ונעשות נוקשות במטרה להאיץ את השימוש בטכנולוגיה נקייה וירוקה.
במערכת החדשה Energya E9 מונע תוף הערבול באמצעות מנוע חשמלי, הניזון מצבר סוללות ליתיום-איון מהדור העדכני והמתקדם ביותר, מבטיחים ב-Cifa. הסוללות נטענות במהלך הנסיעה או במהלך ההטענה, בעמידה בסל"ד סרק.
Cifa Energya

Cifa Energya


אבל, מעבר ליכולת פריקת הבטון בכוח החשמל, ללא פליטת גזים רעילים וברמות רעש נמוכות משמעותית, טוענים ב-Cifa לחיסכון של עד 30% בצריכת הדלק, בהשוואה בין משאית עם מערבל סטנדרטי לבין המערכת ההיברידית. היצרנית טוענת כי מערבלי הבטון החדשים הוכיחו עמידות ואמינות גבוהות במהלך מבחני שטח ממושכים ואינטנסיביים שנערכו באיטליה ובגרמניה במהלך השנה האחרונה.
כאמור, ההשקה הרשמית והמלאה של מערבלי הבטון החדשים של Cifa תיערך באפריל בפריז, ואז יפורסמו תוכניות השיווק והמכירה יחד עם מחירים. יבואנית Cifa לארץ היא חברת קבוצת בלסקי.