באגר Tier 4 ראשון לליבהר

Liebherr R 946

Liebherr R 946

ליבהר הגרמנייה חושפת מחפר כבד חדש בקטגוריית המשקל של כ-40 טון – לראשונה עם מנוע נקי ועדכני העומד בתקני Tier 4 final. מדובר בליבהר R 946 המונע באמצעות מנוע Liebherr המייצר 295 כ"ס כאשר מערכת SCR (מפחת קטליטי סלקטיבי) תורמת עם מערכות נוספות לרמת פליטת המזהמים הנמוכה. משקל העבודה המדויק של המחפר החדש נע מ-38,750 ועד 43,450 ק"ג, תלוי באבזור ובגודל הכף.
בליבהר מדגישים את שלדת הפלדה המאסיבית במיוחד עליה נבנה הבאגר החדש, שלדה שלא מעט מהאמינות המובטחת עבור כלי זה מתבססת עליה. השלדה תוכננה לעמוד בעומסים קיצוניים, בתנאי עבודה בכל מזג אוויר וטמפרטורה ובמקביל להציע מירב ההגנה למכלולים הרגישים יותר של המחפר. יחידת הבסיס (עם הזחלים) בנויה בצורת X ותוכננה לעמוד בעומסים גבוהים יותר מהמצופה מבאגר 40 טון וכפועל יוצא – כאמור, האמינות הגבוהה יותר הבא לידי ביטוי בפחות תחזוקה וגישה נוחה ומהירה לכל המכלולים הדורשים תחזוקה בשטח.
המחפר החדש כולל את מערכת ההידראוליקה המתקדמת של ליבהר המכונה Positive Control. מערכת זו מתבססת על חיישנים המפוזרים בנקודות קריטיות בבאגר המעבירים בכל רגע נתון נתונים כמו זווית, משקל, צידוד, מהירות וכיו"ב. מחשב מרכזי מנתח את הנתונים באופן רציף וכפועל יוצא "מנחה" את המנוע והמערכת ההידראולית לפעול בדיוק בניצולת, בעוצמה ובמהירות הנדרשת בהתאם לנסיבות, כמו גם בסנכרון בין המערכות. באופן כזה גם מתקבלת עבודה בטוחה מאוד, מבלי לחרוג ממגבלות הכלי, ועבודה יעילה במיוחד, שמשמעה חיסכון מקסימלי בצריכת הדלק ובבלאי.
עוד נציין את מערכת הגירוז המרכזית האוטומטית, הגישה הנוחה למנוע ולמערכות השונות והנוחות שבקבלת מידע רלוונטי ומעקב אחר מדדים חשובים דרך מסך המגע החדש והגדול ("7) בקבינה. דרך מסך זה ניתן גם לקבל תמונה של הנעשה סביב לכלי בכל רגע נתון (360 מעלות).
הקבינה עצמה חדשה אף היא ופותחה עבור באגר זה, עם הצהרות מצד אנשי היצרנית כי היא גדולה, מרווחת, נוחה ומבודדת יותר מהמוכר בכלים קודמים בקטגוריה זו. בין השאר גם יחידת המושב היא חדשה (שיכוך פניאומטי), מערכת המיזוג עם 13 פתחים, מיגון מובנה נגד התהפכות ומערכת תאורה היקפית חדשה.

Liebherr R 950 SME

Liebherr R 950 SME

במקביל להשקת ה-R 946 משיקה ליבהר גרסה ייעודית ומותאמת לעבודות במחצבות הנקראת R 950 SME – Super Mass Excavation. גרסה זו שוקלת בין 43,900 ל-45,750 ק"ג, תלוי באבזור ובגודל הכף, והיא שונה מה-R 946 בעיקר ביחידת הבסיס הרחבה והיציבה יותר ובכוח הקריעה הגבוה יותר.