Cat D8T Dozer

CAT D8T: יותר יעיל, יותר חסכוני

Cat D8T Dozer

Cat D8T Dozer


קטרפילר מסיימים הליך עדכון היצע הדחפורים הבינוניים-כבדים שלהם לקראת שנת הדגם 2015, וכבר סיפרנו לכם על הקטרפילר D6T המחודש וה-D7E החשמלי שעודכן אף הוא זה מכבר. עתה מגיע תור ה-D8T להתעדכן, ובקטרפילר משחררים פרטים ותמונות עדכניות.
אחד השמות הותיקים בעולם הדחפורים ממשיך אל שנת הדגם החדשה לאחר סדרת עדכונים ושיפורים ההופכים אותו לכלי כמעט חדש. מנוע חדש – נקי וחסכוני יותר – מספק למזיז ההרים המאסיבי 312 כ"ס נטו. מדובר ביחידת הכוח המוכרת מתוצרת עצמית בנפח 15 ליטרים – Cat C15 ACERT (עומד בתקני Tier 4 Final). ה-D8T שוקל כסטנדרט 39.42 טון, הוא מצויד כסטנדרט בלהבי 5.2 עד 8.6 מ"ק והוא מיועד למגוון משימות רחב, החל ביישור, פילוס, גירוד וקריעה. קטרפילר הוסיפו מספר מערכות מתקדמות לבולדוזר הכבד, במטרה להפכו ליעיל וחסכוני יותר, ולנוח וקל יותר לעבודה עבוד המפעיל והמכונאים. תא המפעיל המשודרג כולל בין היתר צג-מגע דיגיטלי חדש וגדול המתיימר להקל על המפעיל הן בתפעול והן בקבלת המידע מיתר מערכות הכלי. מחשבי ניהול מנוע ומערכות הידראוליקה חדשים מאפשרים קביעת אינספור מצבים של עבודה – הכל בשקלול סוג העבודה, העומס, המהירות ורמת הדיוק והרגישות הנדרשת. המטרה היא לאפשר לכלי לבצע את העבודה הנדרשת בדיוק עם הכוח הנדרש – לא יותר ולא פחות, בכדי להגיע לניצולת מרבית ומקסימום יעילות. המפעיל יכול, למשל, לקבוע את מהירות הנסיעה בסוג עבודה מסוים, והמחשב יכייל יתאים את יתר מערכות הכלי לאותה המהירות. במצב כזה יבחר המחשב את ההילוך המתאים וגובה הסל"ד הנדרש באופן אוטומטי ללא התערבות המפעיל. בקטרפילר טוענים כי באמצעות מערכות עזר אלו מציע ה-D8T העדכני יעילות גבוהה משמעותית מקודמיו וחיסכון מהותי בצריכת הדלק, מבלי לפרסם מספרים בהקשר זה.
Cat D8T Dozer

Cat D8T Dozer


תא המפעיל החדש הוא גם מבודד טוב מבעבר נגד רעשי חוץ, ניתן לכוון עוד יותר את המושב, אמצעי התפעול ומסעדי הידיים. בין השאר מוצע עתה מושב ממוזג (חום וקור) באופציה בתשלום.
גם מערכת העברת ההילוכים טופלה ושודרגה, ועתה מבטיחים ב-CAT מעבר קל וחלק יותר הודות להישענות מדויקת ויעילה מבעבר של מערכת העברת ההילוכים על נתוני עומס ותנאי עבודה. עבור המפעיל מתיימר שיפור זה להיות מהותי, שכן על פי היצרנית אין צורך במאבקים בבחירת ההילוך הנכון, ניסויים ובדיקות וטעויות.
עוד מוצעת בדחפור העדכני מערכת פילוס אוטומטית Cat Grade Control 3D המתיימרת להעלות הן את רמת הדיוק בעבודה והן את המהירות, קרי: התפוקה. המערכת מקלה מאוד על המפעיל ואף מאפשרת תפעול על ידי מפעילים פחות מנוסים, שכן היא מעלה או מורידה בכל רגע נתון את הלהב על פי הצורך – אוטומטית וכמעט ללא התערבות אנושית; בקטרפילר טוענים כי למפעיל נחסכות עד 80% מפעולות הפילוס עם מערכת זו ביחס לכלים ללא המערכת. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים.